معاون حمل ‌و نقل و ترافیک منطقه یک گفت: ساماندهی مناسب‌سازی و همسطح‌سازی معابر و پیاده‌سازی معابر و پیاده‌راههای منطقه یک در سال جاری از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک در حال اجرا است.

"پوریا‌ محمدیان‌" در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: به عنوان نمونه می‌توان به ایجاد پلهای همسطح مقابل بانک شهر نیاوران پل همسطح روبروی فروشگاه سپه خیابان ولیعصر‌(عج‌) و همسطح‌سازی تقاطع میدان قدس اشاره کرد.
وی افزود: این معاونت به منظور فراهم آوردن شرایط ایمن و مناسب برای تردد معلولین و سالمندان در معابر منطقه به مناسبت‌سازی و همسطح‌سازی برخی از معابر و پیاده‌روهای منطقه اقدام نمود.
"محمدیان‌" اظهار داشت: عملیات سر‌پوشیده کردن شهرها، همسطح‌سازی آنها با معابر بوسیله پلهای فلزی با دستگیره لوله‌ای حذف بخشی از جداول پیاده رو جهت اتصال پیاده رو به سواره رو از طریق رمپ‌ با شیب مناسب توسط واحد نظارت این معاونت به مرحله اجرا درآمد.
وی خاطر نشان کرد: معابری‌ همچون خیابان نیاوران و خیابان شهرداری و خیابان ولیعصر‌ از جمله معابر پرتردد‌ منطقه به شمار می‌روند مه به علت جذب سفر بالا، افراد با سنین مختلف و شرایط متفاوت از پیاده‌روهای آن استفاده می‌کنند.
"محمدیان‌" عنوان کرد: به همین علت ایجاد معبر پیاده روهای‌ مناسب‌سازی شده و همسطح با سواد رو در برخی از نقاط که دارای گذرگاه عرضی هستند از اولویتهای اجرایی این معاونت است.
وی در ادامه گفت: استفاده از نقاط مناسب‌سازی و هم‌سطح‌سازی شده معابر به علت وجود خط‌کشی و تابلوهای مصرفی گذرگاه عابر پیاده شرایطی را فراهم می‌آورد تا عابرین و رانندگان با دقت و ایمنی بیشتر تردد داشته و از تصادفات احتمالی خودروها با عابرین پیاده کاسته می‌شود.
"محمدیان‌" افزود: بیشتر شهروندان ما در درخواستهای ترافیکی خود تمایل دارند پیاده‌راهها و پیاده‌روهایی را استفاده نمایند که دارای شرایط مناسب و ایمن جهت پیاده‌روی آرام با هدف خرید و گردشگری است./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار