در هیچ کجای دنیا این طور نیست که تنها پزشک رئیس بیمارستان باشد و شرایط فعلی سلامت به علت پزشک گرایی، وزارت بهداشت دچار بحران است.

دکتر علی کائیدی، نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: وزیر بهداشت دولت آینده باید برنامه داشته باشد و در اجرای برنامه پنجم مرتبط با حوزه سلامت، تجمیع بیمه ها و اولویت های بهداشت و درمان بتواند با چشم اندازی درست و روشن حرکت کند.

وی با بیان اینکه حاشیه سازی حوزه سلامت را دچار بحران ساخته است خاطر نشان کرد: مسئله دارو از مهم ترین مسائل حوزه سلامت است اما بوسیله مسئولین نادیده گرفته شده است.

وی افزود: ارز مبادله ای خود باعث سه برابر شدن قیمت دارو می شود در حالیکه مسئولین برای تثبیت ارز مبادله ای در تلاش بودند.

وی گفت: اگر نگاهی به بیمارستان های دولتی بیاندازیم می بینیم اغلب عمل های جراحی موکول به 2 تا 3 ماه بعد می شود و بیمارستان های خصوصی هم که هزینه های سرسام آوری دارند در این میان این بیماران هستند که تمام خسارات و ضررهای ناشی از بی کفایتی مسئولین را متحمل می شوند.

وی تصریح کرد: دولت آینده و وزیر بهداشت آینده باید در حوزه سلامت سعی کند از پزشک گرایی پرهیز کنند تا جلوی ضربات بیشتر به نظام سلامت گرفته شود./ح

برچسب ها: دولت ، سلامت ، مدیریت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار