هزاران برليني به نشانه همبستگي با معترضان ميدان تقسيم استانبول ترکيه راهپيمايي کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، برلين، پايتخت آلمان، بزرگترين شهري در خارج از ترکيه است که بيشترين مهاجر ترک تبار را در خود دارد. راهپيميان پلاکاردهايي در دست داشتند که بر روي آن نوشته شده بود: " استانبول، تنها نيست" و" نه حزب عدالت و توسعه-نه ديکتاتوري در ترکيه"
در ناآرامي هاي ترکيه تاکنون چهار نفر کشته و حدود پنج هزار نفر نيز زخمي شده اند. پليس ضد شورش براي متفرق کردن معترضان در ميدان تقسيم و پارک گزي همچنان از گاز اشک آور استفاده مي کند. درخواست اکيد نخست وزير ترکيه مبني بر تخليه فوري اين پارک از جوانان معترض تاکنون بي نتيجه بوده است. 
رئيس حزب سبزهاي پارلمان فدرال آلمان (بوندس تاگ) که امروز غروب وارد استانبول شد نيز يکي از مصدومان شليکهاي گاز اشک آور پليس ترکيه بود. 
به گزارش کانال دوم تلويزيون دولتي آلمان، سِت.دِ.اف، کلاديا روت، رئيس حزب سبزهاي آلمان در کانون حملات عصر امروز پليس استانبول قرار گرفت. وي اظهار داشت: آنها به من نيز حمله کردند. اين يعني اعلام جنگ عليه يک ملت. آنها بطور هدفمند به مردم (گاز اشک آور) شليک مي کنند؛ انگار دارند مردمشان را شکار مي کنند. گاز اشک آور، بطرز وحشتناکي در هواي اينجا احساس مي شود. 
کارترين ايگندورف، خبرنگار استوديوي کانال سِت.دِ.اف در استانبول با بيان اينکه هنوز شمار زخمي هاي امروز مشخص نيست، گفت: آنچه مسلم است اينکه پليس با مردم با اعمال زور و خشونت رفتار مي کند. يک معترض ترک گفت: پيشروي نيروهاي پليس، بعضا بيرحمانه است. بدترين مساله اينجا هم استفاده از گاز اشک آور است و اين در حالي است که نيمي از مردم مستقر در پارک گزي، زنان و کودکان و حتي ميانسالان هستند. اما با اين همه ما به مقاومت خود ادامه مي دهيم. 
تظاهر کنندگان امشب با ترس و واهمه تلاش کردند با تجمع در هتلي که در بخش انتهايي پارک گزي قرار دارد، جان خود را حفظ کنند؛ اما نيروهاي امنيتي ترکيه به آنجا نيز حمله کردند. 
ايگندورف در پايان اين گزارش گفت: تصاويري که هم اکنون از بخش متشنج شهر استانبول مشاهده مي کنيد مربوط به سه ساعت بعد از حمله پليس است که از وضع فوق العاده آنجا حکايت دارد. 







اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار