"ديک چني" معاون رئيس جمهور سابق آمريکا، شبکه هاي شنود مکالمات تلفني را که تحت انتقادهاي شديد قرار دارد، توجيه کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، "چني" که يکي از عوامل توسعه شبکه هاي شنود مکالمات تلفني کنوني است؛ با اشاره به حملات يازدهم سپتامبر مردي را که شبکه هاي شنود تلفني را فاش کرده است، "خائن" خطاب کرد.

چني که دو دوره در زمان رياست جمهوري جرج دبليو بوش، رئيس جمهور سابق آمريکا معاون رئيس جمهور بود، اعلام کرد اين برنامه آژانس امنيت ملي به اين دليل توسعه يافته بود که ما هدف حملات يازدهم سپتامبر که از حملات "پرل هابر" بدتر بود، قرار گرفتيم.

وي افزود بيم آن مي رود که تروريست ها در آينده به طرف سلاح هاي مرگبارتر از جمله سلاح هاي هسته اي متمايل شوند.

چني گفت: اگر به کسي فکر کنيم که بخواهد بمب هسته اي را به صورت قاچاق به آمريکا وارد کند، بسيار اهميت دارد که درباره دشمنان خود اطلاعاتي داشته باشيم و حمله اي را پيش از وقوع متوقف کنيم.

يک برنامه مخفي شنود مکالمات تلفني پايان هفته گذشته توسط "ادوارد اسنودن"، يک مشاور سابق آمريکايي فاش و باعث رسوايي در آمريکا شد.

چني همچنين گفت: اما فاش کردن منابع و روش ها به اين معني است که شما آنها را به هدف هاي خود، رقيبان و دشمنان خود گفته ايد. در نتيجه "اسنودن"، مردي که اين اقدامات را فاش کرد، يک خائن است. 

چني افزود: از وقتي که به ياد دارم، اين يکي از بدترين مواردي است که کسي به اطلاعات طبقه بندي شده دسترسي داشته و خسارت عظيمي به امنيت آمريکا زده است.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار