تیم ملی والیبال کشورمان سومین دیدار از سری مسابقات لیگ جهانی خود را در برابر دومین حریفش ( صربستان) روز پنج شنبه 31 خرداد در تهران برگزار می کند.

محمدرضا داورزنی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: صربستان جزو شش تیم برتر و قدرتمند جهان محسوب می شود والیبال این کشور سابقه قهرمانی در المپیک 2000 سیدنی را در کارنامه خود دارد به این ترتیب نباید صرب ها را دست کم گرفت.

رئیس فدراسیون والیبال تصریح کرد: به طور کلی بازی با تیم ملی صربستان به لحاظ روانی خیلی راحت تر از بازی مقابل روس هاست ما سابقه برد آنها  را در مسابقات جهانی سال گذشته داریم، اما نباید قدرت آنها را به هیچ عنوان دست کم گرفت.

وی گفت: انتظار فدراسیون و جامعه والیبال از تیم ملی کشورمان در این دیدار این است که بازی خودشان  را مقابل صربها انجام دهند اگر این اتفاق در تهران بیافتد احتمال بروز هر اتفاقی از جمله برد حریف هم وجود خواهد داشت.

داورزنی اظهار داشت:  شکست هیچ تیمی حتی قهرمان جهان برای بازیکنان ایرانی غیر ممکن نیست ،‌اما نباید توقعات خود را با کلمه ( باید برد) به والیبالیست ها اعلام کنیم آنها باید در تهران نمایش بسیار خوبی از والیبال ایران زمین داشته باشند.
 
وی در خصوص تماشاگران حاضر در سالن  12 هزار نفری آزادی تهران افزود: به طور کلی بازی مقابل تماشاگرانی که توقع برد از ملی پوشان دارند کار بسیار سخت و سنگینی است این مساله برای تیم   مقابل هم سخت خواهد بود به طور کلی استرس و فشار برای تیم های میزبان و میهمان به خاطر بازی مقابل 10 الی 15 هزار نفر تماشاگر بسیار زیاد و طاقت فرساست.

رئیس فدراسیون والیبال میزبانی لیگ جهانی  را کمک بزرگی به ملی پوشان ایرانی عنوان کرد و گفت:  به طور کلی میزبانی این مسابقات در چین از نظر روحی و روانی به میزبان کمک می کند تا در شرایط مطلوب تری بازی را ادامه دهد اما در کنار این مساله نباید فراموش کرد که ترس از شکست هم به نوعی استرس  آور است امیدوارم بازیکنان ملی پوش کشورمان بدون توجه به این مسائل حاشیه ای بازی خود را به معنای واقعی مقابل صربها به اجرا در آورند.
 
داورزنی در خاتمه خطاب به تماشاگران و علاقمندان حاضر در سالن 12 هزار نفری آزادی اظهار داشت:  تماشاگران ما همیشه افراد فهیمی بوده اند که این مساله ویژگی آنها در مسابقات مختلف  است. امیدوارم در این  برهه حساس هم با توجه به رعایت تمام اصول در میزبانی، و با توجه به درک خوب از حساسیت مسابقات اجازه ندهند رفتاری از برخی ها سر بزند که میزبانی کشور ایران را زیر سوال ببرد./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار