آموزش بالين در كنارارتقاء مهارت هاي عملي نقشي اساسي در شكل گيري هويت حرفه اي و نگرش دانشجويان دارد.

پریسا بزرگ زاد دکترای پرستاری در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران افزود: بالين بستر گسترده اي است كه چگونگي استفاده از آن مستقيم اً بر خروجي آن تأثيرگذار است. آموزش بالين در كنارارتقاء مهارت هاي عملي نقشي اساسي در شكل گيري هويت حرفه اي و نگرش دانشجويان دارد.

بزرگ زاد تصریح کرد: به علت ماهيت متغير شرايط باليني و تجربه ي كم دانشجويان در مواجهه با آنها، در اكثر موارد اين مربيان باليني هستند كه تصوير ساز رخدادها مي شوند، و دانشجويان به خصوص در سالهاي اول آموزش  واقعيت هاي بالين را از ديدگاه مربيانشان مي شناسند. در نتيجه روش هاي انتقال دانش، نگرش و تجربيات در عرصه، از اهم مواردي است كه در آموزش باليني مطرح است.

این دکترای پرستاری اظهارکرد: هر مربي باليني داراي يك رويكرد فلسفي خاص به آموزش باليني است و اين ديدگاه شخصي بر فرآيند آموزش، ارزيابي و ارتباط با دانشجويان و ديگرافراد حاضر در محيط باليني تأثيرگذار است.

وی خاطرنشان کرد: بطور كلي مي توان گفت كه اين زمينه فلسفي تعيين كننده فهم معلم، ازنقش خود، رويكردهاي آموزشي و مجموعه ي فعاليتهايي است كه در حوزه ي بالين صورت مي پذيرد. لذا به نظر مي رسد مراكزآموزشي، مديران و مربيان بايد نسبت به اين موضوع حساس بوده و از آن در جهت بهبود فرايند آموزش باليني كمك گيرند.

برچسب ها: دانشجو ، آموزش ، هویت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار