مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: تفاهم‌نامه همکاری در زمینه فعالیت مشترک مرکز تخصصی موضوع‌شناسی احکام فقهی و اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم به امضا رسیده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، محمود علی‌رکنی با اشاره به ظرفیت‌ها و گستردگی احکام شرعی و دستورات الهی در همه زمینه‌ها از جمله محیط زیست اظهار کرد: لازم بود با توجه به اهمیت موضوع؛ کار کارشناسی و دقیقی در زمینه تطابق احکام فقهی بر منابع جدید زیست محیطی صورت بگیرد.
وی افزود: امروزه هزاران گونه حیاتی از خانواده‌های جانوری و گیاهی در خشکی و دریا شناسایی شده‌اند که در مباحث مربوط به حلیت، تکثیر، تجارت و حفاظت از آنها نیازمند نظر شرع مقدس هستیم.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با بیان اینکه فعالیت‌های زیست محیطی و شرعی در برخی زمینه‌ها با یکدیگر نزدیکی زیادی دارند گفت: ایجاد سرفصل‌های کاری و موضوعی برای پاسخگویی به نیازهای روز جامعه در این حوزه از جمله ضرورت‌ها محسوب می‌شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره هم‌اندیشی برای طراحی موزه حیات وحش در مرکز تخصصی موضوع‌شناسی احکام فقهی گفت: این امر نیز جزو توافقات اخیر میان این مرکز و اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم است./س
برچسب ها: قم ، امضا ، تفاهم ، نامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.