رئيس سازمان جهادکشاورزي آذربايجان شرقي از افزايش 4 برابري توليد محصولات کشاورزی استان در سی و پنج سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، محمديان ضمن تأکيد بر فعاليت هاي جهادي در طول انقلاب و دفاع مقدس و عرصه هاي محروميت زدائي وکشاورزي، راهبرد اصلي سازمان جهادکشاورزي استان را حفظ روحيه جهادي و توسعه کشاورزي دانش محوربا استفاده از فناوري روز بيان کرده و افزود: توليد 5 ميليون تن محصولات کشاورزي در آذربايجان شرقي و افزايش 4 برابري توليد ، نشان از تلاش مضاعف توليدکنندگان و بهره برداران و مديران و کارشناسان در سال های اخیر داشته است.

وی با بیان اینکه با توجه به مازاد بودن بخش قابل توجهي از اين محصولات ، بخش اعظمی از آن به خارج از استان و کشورهاي همجوار صادر مي‌شود افزود: در دو ماهه نخست سالجاری توانستیم رکورد صادرات محصولات کشاورزی را در مقایسه با مدت مشابه سالهای گذشته بشکنیم.

محمديان بابيان اينکه كاهش قيمت تمام شده محصولات كشاورزي از اهداف اصلي سازمان جهادكشاورزي استان است كه با برنامه‌ريزي اين اهداف دنبال مي‌شود ادامه داد: بهره برداران و تشکل هاي بخش کشاورزي نشان داده اند که مي توانند با همدلي زمينه هاي کاهش هزينه هاي توليد ، کشاورزي پايدار و پايداري توليد ، توليد محصول سالم و توسعه صنايع تبديلي ، افزايش بهره وري بخش کشاورزي و آب، افزايش تراکم کشت، بالا بردن ضريب مکانيزاسيون ، کم کردن شکاف توليد ، ارتقاي مديريت واحدهاي توليدي، انجام فعاليت هاي آب وخاک وتأسيس شرکت هاي خدمات مشاوره اي و صنوف کشاورزي و اصلاح الگوي کشت را که از راهبردهاي اساسي و استراتژي فعاليت هاي سازمان جهادکشاورزي در استان مي باشند فراهم سازند.

وي با بیان اینکه سهم قابل ملاحظه اي از توليدات کشاورزي وباغي کشورمان، در اين منطقه توليد مي شود افزود: چنانچه رتبه اول تا پنجم محصولات کشاورزي مهمي از زردآلو، پیاز، یونجه، شیر، مرغ و تخم مرغ گرفته تا سيب، انگور، گوشت قرمز ، عسل و... به آذربايجان شرقي اختصاص يافته است.

محمدیان بابیان اینکه تامين امنيت غذايي به امنيت کشورمان گره خورده است افزود: تغيير دهندگان کاربري اراضي، تهدیدکنندگان امنیت غذایی کشور می باشند که تلاش می کنیم با آن به شیوه اصولی برخورد نماییم.

وي بابيان اينکه استفاده بهينه ازآبهاي موجوددرحوزه آبريز درياچه اروميه سياست اين سازمان براي مقابله خشکسالي وبحران درياچه اروميه مي باشد ادامه داد: براي آبياري تحت فشار درپاياب 135سد استان به ميزان 224 هزار هکتار برنامه ريزي صورت پذيرفته و در اين راستا پرونده 15 هزار هکتار زمین در سالجاری جهت تجهیز به آبیاری تحت فشار در حال بررسی می باشد.

رئيس سازمان جهادکشاورزي استان در ادامه از تخصیص تسهیلات ویژه به سرمایه گذاران بخش صنایع تبدیلی و بسته بندی استان خبر داد و افزود: این سازمان برای حمایت از سرمایه گذارانی که برای صنایع فرآوری محصولات کشاورزی اقدام کنند تسهیلات ویژه ای قائل است و این تسهیلات را به صورت تسهیلات بانکی ارزان قیمت در اختیار آنها قرار می دهد./س

 

برچسب ها: ارائه ، تسهیلات ، بانکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.