فرستادن بالون به هوا براي رساندن اينترنت به مناطق محروم + فیلم

شرکت گوگل در يک اقدام ابتکاري براي رساندن اينترنت به مناطق محروم جهان بالون به هوا فرستاده است.

به گزارش گروه چندرسانه‌ای باشگاه خبرنگاران، دو سوم از جمعيت جهان هنوز به اينترنت دسترسي ندارند. گوگل در حرکتي براي حل اين مسئله نگاه خود را به آسمان دوخته است. اين شرکت براي فراهم کردن امکان دسترسي برخي از دورافتاده‌ترين مناطق جهان به اينترنت ، تجهيزات لازم را با يک بالون به آسمان فرستاد.

اين بالون که با گاز هليوم پر شده است مي‌تواند تا دو برابر ارتفاع يک هواپيماي مسافربري در آسمان بالا برود. اين يکي از سيزده بالون اوليه اي است که بر اساس برنامه شرکت گوگل قرار است امکان دسترسي همه را در جهان به اينترنت فراهم سازند.

ريچارد ديوال از مديران سابق گوگل گفت اينترنت بالوني ممکن است طرحي غيرعقلاني به نظر برسد. شايد از برخي جنبه‌ها نيز همين طور باشد اما بعضي اوقات وقتي مي‌خواهيد يک جهش بزرگ بکنيد بايد دست به يک کار غيرعقلاني بزنيد

گوگل اعلام کرده است اين بالون که نيروي خود را با صفحات خورشيدي تامين مي‌کند و به تجهيزات راديويي مجهز است مي‌تواند منطقه‌اي به وسعت هزار و دويست کيلومتر مربع ، يعني دو برابر وسعت شهر نيويورک را تحت پوشش اينترنت قرار بدهد. اين بالون‌ها مي‌توانند حدود يکصد روز در آسمان بمانند و امکان دسترسي به اينترنت با سرعتي برابر با سرعت بيشتر شبکه‌هاي نسل سوم فراهم کنند.

حدود چهار ميليارد و هشتصد ميليون نفر در جهان به اينترنت دسترسي ندارند.اين رقم با دو سوم جمعيت جهان برابر است. بيشتر اين عده در افريقا و جنوب شرق آسيا هستند و بيشتر آنها در فقر به سر مي‌برند و در مناطق دورافتاده زندگي مي‌کنند. رساندن اينترنت به آنها به فناوري پرهزينه‌اي نياز دارد اما گوگل اميدوار است با طرح استفاده از بالون بتواند اين مسير طولاني را کوتاه کند.

مايک کاسيدي ، سرپرست طرح اينترنت بالوني گفت بالون ها مي‌توانند بر فراز کوهها ، جنگل ها يا اقيانوس ها به پرواز درآيند و مردم را به اينترنت متصل کنند

اما اين فناوري هنوز با چالش‌هاي بسياري مواجه است. کاربران همچنان براي دريافت سيگنال‌ها به دستگاه ريسيور نياز خواهند داشت و خود بالون ها نيز در برابر شرايط جوي آسيب‌پذيرند و باد و طوفان ممکن است آنها را از موقعيت خود به جاي ديگري ببرد و پوشش اينترنتي منطقه اي آنها را مختل سازد.







اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.