مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: سالانه 9 هزار تن آلبالو در باغات استان تولید می شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، اسکندری در گفتگو با خبرنگاران، افزود: کارشناسان سازمان سطح زیرکشت باغات آلبالو را در آذربایجان شرقی، یک هزارو 900 هکتار برآورد نموده اند.

وی تشریح کرد: یک هزارو 550 هکتار از باغات آلبالو در استان بارور بوده و 350 هکتار باقیمانده به صورت نهال در این برآورد صورت گرفته، قرار گرفته اند.

اسکندری از برنامه توسعه سطح زیرکشت آلبالو در استان خبرداد و ادامه داد: هرساله توسعه100- 50 هکتاری باغ آلبالو در برنامه های مدیریت باغبانی سازمان گنجانده شده است.

وی با معرفی برترین شهرستان تولیدکننده آلبالو در استان یادآور شد: شبستر به عنوان برترین شهرستان در تولید این میوه با 650 هکتار باغ آلبالو سالانه عملکردی در حدود سه هزارو 500 تن دارد.

وی همچنین افزود: شهرستانهای میانه، جلفا، اهر و عجب شیر به ترتیب، 180، 160، 150و 96 هکتار باغ آلبالو از تولید کنندگان توانای این محصول در استان شناخته شده اند.

مدیر باغبانی سازمان افزود: شهرستانهای میانه، جلفا، اهر و عجب شیر با در نظر گرفتن باغات اختصاص داده شده به آلبالوی بارور ، هرساله به ترتیب یکهزار، 900، 800 و 600 تن محصول آلبالو تولید و به بازار مصرف عرضه می کنند.

وی ضمن بیان یکی از مشکلات توسعه باغ آلبالو در آذربایجان شرقی گفت: با توجه به محدود بودن کارخانه های صنایع تبدیلی این محصول، افزایش این مراکز تاثیر مستقیمی در افزایش سطح زیرکشت باغ آلبالو خواهد داشت.

اسکندری تاکید کرد: برداشت سخت آلبالو با بهره گیری از ارقام آلبالوی مجاری تا حدودی برطرف شده است/س

برچسب ها: تولید ، سالانه ، آلبالو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.