نخستين بار در شرق کشور امکان ثبت رايانه اي بيماران نارسايي قلبي مزمن در دانشگاه علوم پزشکي مشهد فراهم شد .

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا ، عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشکي مشهد گفت: اين سامانه به منظور اعتلای علمی ، تحقیقاتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مراقبت بهتر بیماران نارسایی قلبی که بیماری طولانی و ناتوان کننده اي به شمار مي رود راه اندازي شده است .

دکتر فروه وکيليان با اشاره به اينکه اين طرح با همکاري مرکز تحقيقات پيشگيري از بيماريهاي قلبي و عروقي ، ستاد حاکميت باليني و مرکز تحقيقات ايمني بيمار اجرا شده است خاطر نشان کرد:بر اين اساس اطلاعات بيماران نارسايي قلبي مزمن به صورت برخط(online) در پايگاه اطلاع رساني دانشگاه علوم پزشکي مشهد قابل دسترسي بوده و  پس از ثبت اطلاعات ، هر بیمار دارای پرونده الکترونیکی، با نام کاربری  و رمز عبور مربوط به خود خواهد بود.

فلوشيب نارسايي قلب دانشگاه علوم پزشکي مشهد خاطر نشان کرد :‌در اين سامانه علاوه بر شناسايي بيماران نيازمند به درمانهاي غير دارويي همچون سلولهاي های بنیادی، تعبيه پيس ميکر سه حفره ای،  برنامه نوتوانی و یا پیوند قلب به سوالات بيماران نيز در قالب تالار گفتگو پاسخ داده مي شود .

وي افزود:‌پزشکان در سطح استان که تشخیص نارسایی قلب برای بیمار داده اند و بيمار نیاز به مراقبت طولانی  و یا سایر اقدامات دارد می توانند  اطلاعات را در اين سامانه به نشانيhttp://frm.mums.ac.ir/DocLib4/Forms/view.aspx به ثبت برسانند و يا اينکه بيماران به مرکز جامع قلب (درمانگاه نارسایی قلب) و ستاد حاکمیت بالینی واقع در بيمارستان امام رضا(ع) مراجعه کنند.

فلوشيپ نارسايي قلبي دانشگاه علوم پزشکي مشهد  تصريح کرد :‌ثبت رایانه ای اطلاعات بیمار  می تواند به پزشک و بیمار در شناخت بهتر  شرایط بیماری هر فرد و ارتباط صمیمانه این دو در جهت پاسخ سوالات بیماران  و صرفه جویی در وقت پزشک و بیمار و مشخص شدن بیماران کاندید درمان هاي  غیر دارویی بسیار کمک کننده باشد.

دکتر وکيليان گفت :‌ بیماری نارسایی قلبی یک بیماری طولانی و با اهمیت است که زندگی بیمار را تحت تاثیر قرار داده و  کنترل و مراقبت بهتر بیماری منجر به افزایش طول عمر و بهبود کیفیت زندگی وي مي شود .
برچسب ها: بیماران ، نارسایی ، قلبی ، مزمن ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار