گلوبال ريسرچ در گزارشي ضمن تروريست خواندن باراک اوباما، حقيقت ممنوعه‌اي را فاش کرد و نوشت؛ این آمريکاست که سلاح شيميايي نيروهاي القاعده در سوريه را تامین می کند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "گلوبال ريسرچ"؛ اين گزارش به قلم "پرفسور مايکل چوسودوفسکي" عضو مرکز تحقيق درباره جهاني سازي نوشته شده است.
اين گزارش با اين پرسش شروع شده است که آيا باراک اوباما با متهم کردن دولت سوریه ، صحنه را براي "مداخله انسان دوستانه" آماده مي کند؟
بن رودس، معاون مشاور امنيت ملي آمريکا در اطلاعيه‌اي مدعی شد : "جامعه اطلاعاتي ما متوجه شده است که رژيم اسد سال گذشته از سلاح شيميايي، از جمله عامل اعصاب سارين، چندين بار عليه مخالفان استفاده کرده است. جامعه اطلاعاتي ما به صحت اين ارزيابي ها اطمينان کامل دارد، زيرا اين اطلاعات از چندين منبع اطلاعاتي مستقل گرفته شده است.

 پول و سلاح براي القاعده

رسانه‌هاي غربي در اقدامی مغرضانه و البته هماهنگ ، دولت سوريه را به قتل‌عام مردم متهم کرده و از "جامعه جهاني" خواسته‌اند به نجات مردم سوريه بيايند.
معارضان سوریه مصرانه از آمريکا و هم‌پيمانانش مي‌خواهند "منطقه پرواز ممنوع" را اجرا کنند.
کاخ سفيد به بهانه هایی مشابه آنچه که آغازگر جنگ های گذشته اش بوده است ،  تاکيد دارد که آمريکا و متحدانش دامنه و حجم کمک‌ها به شورشيان را افزايش خواهند داد. این بهانه تکراری و بی پایه و اساس همان بهانه تسليحات شيميايي براي توجيه کمک نظامي به شورشيان است . 
اين نيروهاي شورشي شکست خورده که عمدتا متشکل از نيروهاي جبهه النصره منتسب به القاعده هستند، توسط ترکيه، اسرائيل، قطر و عربستان حمايت مي‌شوند.
آمريکا_ناتو_ اسرائيل در جنگ زميني شکست خورده‌اند. نيروهاي النصره که پياده نظام پيمان نظامي غرب هستند، تحت هيچ شرايطي قادر نيستند به وسيله موج جديدي از کمک‌هاي نظامي آمريکا_ ناتو به سرعت بازسازي شوند.
دولت باراک اوباما در بن بست قرار دارد: پياده نظامش (نيروهاي النصره) شکست خورده اند. با توجه به سيستم دفاع هوايي سوريه که شامل سامانه موشک‌هاي S300 روسي است، ايجاد منطقه پرواز ممنوع خطرناک است.
اتهام استفاده از تسليحات شيميايي جعلي و ساختگي است. نکته تلخ ماجرا اين است که شواهد فراواني تائيد مي‌کنند که سلاح شيميايي توسط نيروهاي دولتي استفاده نمي‌شود، بلکه توسط شورشيان تحت حمايت آمريکا به کار گرفته مي‌شود.
اما واقعيت وارونه نشان داده مي‌شود. دولت سوريه، متهم مي‌شود که جنايات وحشيانه‌اي را که شورشيان القاعده تحت حمايت آمريکا مرتکب شده‌اند، انجام داده است.
رسانه‌هاي غربي اطلاعات غلط ارائه مي‌دهند که گزارش‌هاي خبري خود را نیز تکذيب مي‌کند. طبق گزارش و تائيد منابع خبري متعدد از جمله سي‌ان‌ان، پيمان نظامي غربي (ناتو_ آمريکا_ اسرائيل) نه تنها سلاح شيميايي را در اختيار جبهه النصره قرار داده، بلکه پيمانکاران نظامي و نيروهاي ويژه را براي آموزش شورشيان هم به منطقه اعزام کرده است.
آموزش بکارگيري تسليحات شيميايي که در خاک ترکيه و اردن اتفاق مي‌افتد، شامل نحوه بکارگيري مواد شيميايي و تامين اين مواد و چگونگي نظارت بر آنها است.
بنا به گفته يکي از مقامات، تعدادي از پيمانکاران خارجي در سوريه با شورشيان در جهت نظارت بر سايتهاي شيميايي همکاري مي‌کنند. مليت مربيان شورشيان فاش نشده است، اما به گفته سي‌ان‌ان همگي آنها آمريکايي هستند.
در حاليکه گزارش‌هاي خبري هويت پيمانکاران نظامي را تائيد نمي‌کند، اطلاعيه‌هاي رسمي از روابط نزديک آنها با پنتاگون خبر مي‌دهند.
تصميم آمريکا براي استخدام پيمانکاران نظامي براي آموزش شورشيان جهت بکارگيري تسليحات شيميايي به شکل خطرناکي غيرمسئولانه به نظر مي‌رسد.
وزارت خارجه سوريه در بيانيه‌اي اعلام کرد؛ ترس جدي ما اين است که برخي از کشورهايي که از تروريسم و تروريست‌ها حمايت مي‌کنند،  گروه‌هاي تروريستي را به سلاح شيميايي مسلح کرده و ادعا کنند اين دولت سوريه است که از سلاح شيميايي استفاده مي‌کند.
در حاليکه باراک اوباما بشار اسد را متهم به استفاده از سلاح شيميايي مي‌کند، پيمان نظامي آمريکا_ ناتو مواد شيميايي را به النصره که يک سازمان تروريستي که به ظاهر در ليست سياه وزارت خارجه آمريکا است، منتقل مي‌کند. به احتمال فراوان آموزش شورشيان النصره هم برعهده پيمانکاران نظامي خصوصي است. ماموران مستقل سازمان‌ملل هم تائيد مي‌کنند که نيروهاي شورشي، گاز اعصاب سارين را در اختيار دارند.
در شرايطي که واشنگتن انگشت اتهام خود را به سوي بشار اسد نشانه مي‌رود، يک کميته مستقل‌ حقیقت ياب سازمان ملل‌متحد در ماه مه 2013 تائيد کرد که شورشيان تسليحات شيميايي در اختيار دارند و عليه مردم غيرنظامي از عامل اعصاب سارين استفاده مي‌کنند.
يکي از محققان حقوق‌بشر سازمان‌ملل‌متحد، هفته گذشته اعلام کرد؛ حقيقت‌يابان حقوق بشر سازمان‌ملل از قربانيان جنگ داخلي سوريه و کادر پزشکان اظهاراتي گردآوري کرده که نشان مي‌دهد، نيروهاي شورشي از عامل اعصاب سارين عليه مردم استفاده کرده‌اند.
کارلا دل پونته عضو کميته حقيقت‌ياب گفته است؛ کميته حقيقت‌ياب مستقل سازمان‌ملل هيچ شواهدي مبني بر اينکه نيروهاي دولتي از سلاح شيميايي استفاده کرده باشند، مشاهده نکرده است. او گفته است؛ محققان ما در کشورهاي همسايه حضور داشته اند و با قربانيان، پزشکان و کادر بيمارستان گفتگو کرده‌اند.
گزارش پليس ترکيه هم حاکي از آن است که تروريست‌هاي النصره سلاح شيميايي در اختيار دارند.
طبق گزارش خبرگزاري دولتي ترکيه زمان؛ پليس 2 کيلوگرم گاز سارين را در شهر آدانا توقيف کرده، اين تسليحات شيميايي در تملک تروريست‌هاي النصره بوده و در حال انتقال به سوريه بوده است.
پليس ترکيه 12 عضو تروريست النصره را شناسايي کرده و همچنين چندين قبضه سلاح گرم و تجهيزات ديجيتال را توقيف کرده است.
اين دومين تائيد رسمي استفاده از سلاح شيميايي توسط تروريست‌هاي القاعده در سوريه محسوب مي شود. قبل از اين هم دل پونته استفاده از سلاح شيميايي توسط تروريست‌هاي تحت حمايت غرب در سوريه را تائيد کرده بود.
حال باید قضاوت کرد که چه کسي از خط قرمز عبور کرده است؟ باراک اوباما و جان کري از سازمان تروريستي که در ليست سياه وزارت خارجه قرار دارد،؛ حمايت مي‌کنند. غرب ادعا مي‌کند، براي نجات مردم سوريه که زندگيشان توسط بشار اسد تهديد مي‌شود، آمده است.
اوباما از "خط قرمز" عبور کرده، او از القاعده حمايت مي‌کند، او يک دروغگو و تروريست است.
حقيقت ممنوعه‌اي که رسانه‌هاي غربي آن را فاش نکرده‌اند، اين است که پيمان نظامي آمريکا_ ناتو_ اسرائيل، نه تنها از جبهه النصرة حمايت مي‌کنند، بلکه تسليحات شيميايي را در اختيار شورشيان (که نيروهاي نيابتي آنها هستند) قرار مي‌دهند.
مسئله بزرگتر اين است که چه کسي تهديدي براي مردم سوريه است؟ بشار اسد يا باراک اوباما، چه کسي دستور استخدام و آموزش تروريست‌هايي را که در ليست‌سياه آمريکا قرار دارند، صادر کرده است؟
طبق اعلام دفتر ضد تروريسم وزارت خارجه آمريکا، باراک اوباما و جان کري و همين‌طور سناتور مک‌کين مسئول تهيه آگاهانه يا تلاش براي تهيه مواد يا منابع براي جبهه النصرة هستند يا در انتقال اين مواد نقش دارند.
نهاد مشورتي وزارت خارجه آمريکا تائيد مي‌کند که از نوامبر سال 2011 تا دسامبر سال 2012 جبهه النصره 600 فقره حمله در شهرهاي مهم از جمله دمشق، حلب، حما، درعه، حمص، ادلب و ... انجام داده است. در جريان اين حملات تعداد بسياري از سور‌ی هاي بيگناه کشته شده‌اند.
اين نهاد مشورتي همچنين تائيد مي‌کند که ايالات متحده اين اقدام (قراردادن نام النصرة در ليست سياه) را براي حمايت از مردم سوريه انجام داده است!
اما آنچه که اين نهاد مشورتي به آن اشاره‌اي نکرده، اين است که دولت باراک اوباما همچنان به ارسال پول و سلاح به النصرة ادامه مي‌دهد که در تضاد آشکار با قانون به اصطلاح ضد تروريسم آمريکا قرار دارد.
 سليم ادريس سرکرده شوراي عالي نظامي ارتش آزاد سوريه است که با فرماندهان نظامي النصره ارتباط دائمي دارد.
جان کري وزير خارجه آمريکا با نمايندگان اپوزيسيون ملاقات مي‌کند. مقامات آمريکا با ژنرال ادريس هم ديدار مي‌کنند. ادريس به نيابت از پنتاگون عمل مي‌کند و پول و سلاح را به تروريست‌ها منتقل مي‌کند. اين شيوه حمايت از النصرة مشابه روشي است که در افغانستان اجرا شده است .
حمايت آمريکا از تروريست‌ها هميشه از طريق يک واسطه مورد وثوق انجام مي‌گيرد. طبق گفته يک مقام دولت اوباما؛ در حاليکه ايالات متحده ممکن است بتواند ژنرال ادريس را کنترل کند، قادر نيست برخي جهادي‌ها مانند جبهه النصرة را که با دولت سوريه نيز مي‌جنگند، کنترل کند.
علاوه بر اين، سناتور مک‌کين از طريق مرز ترکيه وارد سوريه شد و چند ساعتي در آنجا اقامت کرد، در اين فاصله او با چند تن از سران "ارتش آزاد سوريه" در خاک ترکيه و سوريه ملاقات کرد.

 "نقش متناقض شوراي امنيت سازمان ملل"

اواخر ماه مه سال 2013، شوراي امنيت سازمان ملل متحد، نام النصرة را به فهرست تحريم‌ها افزود. با اين وجود، همزمان سه عضو دائم شوراي امنيت، فرانسه، انگليس، آمريکا در تناقض آشکار با قوانين بين‌المللي و منشور سازمان ملل به ارائه کمک نظامي به جبهه النصرة ادامه دادند و به اين ترتيب، تصميم شوراي امنيت را ناديده گرفتند.









برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار