معاون رييس جمهور و رييس سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري از برگزاري نشست هم انديشي توسعه و روان سازي سرمايه گذاري در تاسيسات گردشگري خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از مرکز روابط عمومي و اطلاع رساني سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي وگردشگري دکتر محمد شريف ملک زاده افزود: روز شنبه 8 تيرماه نشستي با حضور سرمايه گذاران بخش خصوصي به منظور بررسي مسائل و مشکلات پيش روي سرمايه گذاران در حوزه ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري برگزار خواهد شد.
او افزود:اين نشست در محل سالن اجلاس سران کشورهاي اسلامي و با حضور مديران کل ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري و معاونان سرمايه گذاري استانها برگزار مي شود.
دکتر ملک زاده يادآور شد:در حاشيه اين نشست نمايشگاهي از سرمايه گذاريهاي انجام شده در بخش گردشگري برپا مي شود.
او همچنين از برگزاري همايشي با حضور دفاتر خدمات مسافرتي و گردشگري خبر داد و تاکيد کرد:در اين همايش که 9 تير ماه و با هماهنگي کانون اتومبيلراني و جهانگردي برگزار خواهد شد نحوه صدور مجوز و واگذاري امور به بخش خصوصي مورد بررسي قرار گرفته و به اجرا در مي آيد.
معاون رييس جمهور در ادامه از برگزاري مراسم تجليل از صادر کنندگان نمونه صنايع دستي خبر داد و گفت:با توجه به افزايش چشمگير صادرات صنايع دستي در سال 91 در مقايسه با مدت مشابه سال قبل ،از صادر کنندگان نمونه صنايع دستي کشور طي مراسمي تجليل خواهد شد.
به گفته او اين مراسم روز دوشنبه 10 تير ماه در سالن اجلاس سران کشورهاي اسلامي برگزار مي شود.
دکتر ملک زاده در ادامه از راه اندازي موزه بزرگان دين در روز سه شنبه يازدهم تيرماه خبر داد و تاکيد کرد: در اين موزه، سرديس،آثار و زندگي‌نامه بزرگان،علما و انديشمندان ديني در دوره‌هاي مختلف معرفي خواهد شد.
او با بيان اينکه اين موزه در ساختمان ارگ آزادي راه اندازي مي شود خاطرنشان کرد: هدف از راه‌اندازي اين موزه، اداي دين به تلاش‌ها و مجاهدت‌هاي علماو بزرگان دين و معرفي آنها به نسل‌هاي آينده است.
رييس سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري همچنين از برگزاري نمايشگاه مجموعه داران خصوصي کشور خبر داد و گفت:اين نمايشگاه روز هاي 16،17 و 18 تيرماه در مجموعه فرهنگي تاريخي سعدآباد و موزه هاي فرش،رضا عباسي و آبگينه برپا مي شود.
او خاطر نشان کرد:در مراسم اختتاميه اين نمايشگاه که روز 18 تير ماه در سالن حافظيه سعدآباد به اجرا در مي آيد نشستي تخصصي پيرامون مباحث مجموعه داران و موزه داران خصوصي برگزار مي شود.
ملک زاده در پايان از برپايي جشن رمضان از 19 تيرماه برابر با آغاز ماه مبارک رمضان تا 18 مرداد برابر با پايان اين ماه مبارک در مجموعه فرهنگي،تاريخي نياوران خبر داد و گفت:جشن رمضان در طول ماه مبارک و با هماهنگي معاونت ميراث فرهنگي کشور برگزار مي شود که طي آن هر شب يک ثبت ملي خواهيم داشت./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار