مردي سعودي واز زندانيان پيشين زندان بدنام "گوانتانامو" پرده از قساوت و جبر ماموران زندان برداشت. وي از شكنجه و تغذيه اجباري در حين اعتصاب غذا زندانيان سخن گفته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي وي، "احمد زيد سليم ظهير" بدون هيچ اتهامي هفت سال در حبس به سر مي برد از ژوئيه سال 2005 در اعتصاب غذا به سر مي برده و تا آزادي اش در سال 2009 تسليم نشد.
اين شهروند سعودي گفت كه مجراي بيني و ستون فقرات وي به دليل تغذيه اجباري از طريق لوله بيني-معدي براي هميشه آسيب ديده اند.
وي در ادامه افشاگري خود بيان داشت جهان نبايد از اعتصاب غذاي زندانيان گوانتانامو شگفت زده شود.
بيش از 100 تن از 166 زنداني گوانتانامو بيش از سه ماه در اعتصاب غذا به سر برده اند. آنها در اعتراض به حبس طولاني مدت بدون محاكمه و يا اتهام به علاوه شرايط سخت و وحشتناك زندان از خوردن غذا امتناع مي كنند. 
روند تغذيه اجباري در اين زندان كه براي جلوگيري از مرگ زندانيان صورت مي گيرد،‌ بدين گونه است كه مردان با تسمه به صندلي مخصوص بسته مي شوند. لوله ها نيز وارد بيني فرد شده از اين طريق وارد معده وي ميشود تا بتوان غذاي مايع را به زور وارد بدن آنها نمود.
كاپيتان نيروي دريايي آمريكا و سخنگوي زندان گوانتانامو "ربرت دورند" اين روش را بي خطر خواند و خاطر نشان كرد كه از نظر قانوني نيز هيچ ممانعتي براي آن وجود ندارد.
با اين حال دكتر "ديويد كاتز" از پزشكان دانشگاه "ييل" معتقد است تغذيه اجباري خطراتي جدي را به سلامت افراد وارد مي كند. خطراتي همچون ورود مايعات به شش ها و آسيب به مجراي بيني به ويژه به هنگام ممانعت فرد از خوردن از جمله آنها هستند.
باراك اوباما دستور تعطيلي اين زندان را تا سال 2010 داده بود. قولي كه هنوز به آن وفا نكرده است.‌  







اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار