رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان فیروزکوه گفت: با حمایت و هدایت هنرمندان رشته های صنایع دستی و برگزاری کلاس های مرتبط آموزشی، صنایع دستی در فیروزکوه جان تازه ای می گیرد.

ˈسیداحمد حسینیˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن افزود: در بیان ارزش و اعتبار صنایع و هنرهای دستی همین بس که آثار صنایع دستی برخواسته از روح الهی و لطیف انسانی است.

وی ادامه داد: شاید همین موضوع موجب علاقه و تعلق خاطر بیشتر انسان ها به این آثار شده و امروز شاهد خلق نمونه هایی زیبا و بی بدیل از انواع و اقسام صنایع دستی در سطح کشور و جهان هستیم که نوازشگر روح انسانی است.

حسینی درباره رشته های فعال صنایع دستی در شهرستان اظهار کرد: گلیم و گبه بافی، انواع بافتنی های سنتی، معرق چوب، معرق ساقه گندم، منبت چوب، انواع دوخت های چرمی، سفالگری، چاپ باتیک و ... رشته هایی است که به صورت حرفه ای تر و با شور و نشاط بیشتری توسط هنرمندان شهرستانی انجام می شود.

وی بیان کرد: در نمایشگاه صنایع دستی دی ماه سال گذشته در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه، هنرمندان صنایع دستی شهرستان نمایشی خیره کننده داشتند و در نهایت غرفه این اداره به عنوان غرفه برتر شهرستان برگزیده شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی فیروزکوه یادآور شد: در آن نمایشگاه از رشته جدید ساخت تابلو با گل های طبیعی برای نخستین بار در سطح کشور پرده برداری شد.

وی خاطرنشان کرد: این هنر که در زمره صنایع دستی طبقه بندی می شود، تاکنون در سطح کشور سابقه نداشته و به زودی و پس از اخذ تأییدیه های لازم ثبت رسمی می شود.

حسینی ادامه داد: با همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان در حال برنامه ریزی برای پوشش مفید اوقات فراغت دانش آموزان هستیم تا هم در زمینه تورهای گردشگری و هم در زمینه آموزش هنرهای صنایع دستی به فعالیت بپردازند.

وی اضافه کرد: پیش بینی می شود دست کم هفت نفر از اساتید رشته های مختلف را در این حوزه فعال کرده و شاهد نتایج مطلوبی باشیم.

این مقام مسؤول گفت: از تمام کسانی که تمایل دارند در رشته های صنایع دستی آموزش ببینند، خواست با حضور در این اداره در دوره های مورد علاقه خود ثبت نام کنند./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مجید نصیری
۱۴:۰۰ ۱۶ فروردين ۱۴۰۱
سلام خسته نباشین عذر میخام توی این مجموعه روی پارچه هم کار با دست انجام میدین.