"کمال قليچداراوغلو" رهبر حزب "جمهوريخواه خلق" جريان اصلي اپوزيسيون ترکيه روز گذشته از اقدامات خشن پليس استانبول عليه معترضين پارک "گزي" بشدت انتقاد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از حريت، وي در اين باره با انتقاد از رويکرد اقتدارگرايانه دولت "رجب طيب اردوغان" نخست وزير ترکيه در قبال معترضين اظهار داشت که "هدف اردوغان کشتن ترکيه است."

وي همچنين خاطر نشان کرد که کارکنان بخش دولتي ترکيه نمي توانند از دستورات غير قانوني اردوغان اطاعت کنند. قليجداراوغلو در بيانيه که شب گذشته منتشر کرده افزوده است "رجب طيب اردوغان نخست وزير ترکيه قصد دارد تا ترکيه را به قتل رساند چرا که وي ذهنيت اقتدارگرايي دارد و از نظر شخصيتي فردي جاه طلبي است. نخست وزير ترکيه با دستوراتي که صادر مي کند خواهان جنگ مردم ترکيه با يکديگر است. اين اقدام مطابق با هنجارهاي بين المللي "جرم" محسوب مي شود." 

رهبر اپوزيسيون ترکيه با انتقاد از برخورد خشن نيروهاي پليس اظهار داشته است "مردم ترکيه هرگز کساني که با آنان بدرفتاري کرده و بطور سيستماتيک در خيابان ها انان را مورد آزار و اذيت و شکنجه قرار داده اند را نخواهند بخشيد. تاريخ نيز آنان را نمي بخشد."


وي در پايان بيانيه خود خواستار مقاومت معترضين در مقابل مقامات دولتي و نيروهاي پليس شده است. 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار