مجتبي اماني رئيس دفتر حافظ منافع ايران در مصر مسئله فسطين و برقراري روابط مناسب با كشورهاي اسلامي را از جمله اولويت هاي سياست خارجي كشورمان برشمرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از اليوم السابع:"مجتبي اماني" رئيس دفتر حافظ منافع ايران در مصر در سخناني با تاكيد بر اينكه انتخابات رياست جمهوري ايران كه در آن دكتر حسن روحاني به پيروزي رسيد در چارچوب احترام گسترده تمامي طيف هاي سياسي به رقابت هاي انتخاباتي بود افزود:ميزان افرادي كه راي خود را به صندوق انداختند به هفتادوسه درصد رسيد.

وي در ادامه با اشاره به اينكه مشاركت مردم در انتخابات رياست جمهوري ايران در سطح جهان ركورد محسوب مي‌شود اضافه كرد:انتخابات رياست جمهوري در ايران در فضايي آرام وبه دور از درگيري وتشنج صورت پذيرفت.

"اماني" در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه تمامي نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري ايران به تبليغاتي برابر در راديو وتلويزيون پرداختند افزود:در اين انتخابات بسياري از خبرنگاران خارجي كه در بين آنها خبرنگاران مصري هم حضور داشتند به پوشش اخبار پرداختند.

رئيس دفتر حافظ منافع ايران در مصر همچنين اظهار داشت:هر رئيس جمهور در ايران روشي براي پيگيري سياست خارجي دارد اما با اين وجود سياست خارجي كشور براساس قانون اساسي است واولويت در آن مسئله فلسطين،برنامه مسالمت آميزهسته اي وبرقراري روابط مناسب با كشورهاي اسلامي بويژه كشورهاي همجوار عربي است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار