مدیر بنیاد ملی نخبگان استان اردبیل گفت: راه‌اندازی پارک علم و فناوری در استان اردبیل یکی از آرزوها و هدف‌گذاری‌های اصلی ماست که انتظار می‌رود امسال این آرزو بر‌آورده شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / حسین شایقی اظهار داشت:‌ در بسیاری از استان‌ها این پارک راه‌اندازی شده و با پیگیری و تلاش نمایندگان استان در مجلس سعی داریم تا پایان امسال این پارک با تامین زمین مورد نیاز راه‌اندازی شود اما زمان دقیق راه‌اندازی این پارک هنوز مشخص نشده است.

وی حمایت از نمونه‌سازی طرح مخترعان و مبتکران را یادآور شد و افزود: ما در قالب ستاد حمایت ویژه از طرح‌ها و اختراعات نخبگان و پژوهشگران سعی می‌کنیم در حد وسع و توان از این طرح‌ها حمایت لازم را داشته باشیم.

مدیر بنیاد ملی نخبگان استان اردبیل تصریح کرد: ستاد ملی نخبگان برای حمایت و همراهی برجستگان استان اردبیل شکل گرفته ولی بر اساس سند راهبردی حمایت از تجاری‌سازی ایده‌های نخبگان در اولویت اول و جدی ما قرار گرفته که به همین منظور دفتر تجاری‌سازی نیز شکل گرفته است.

شایقی گفت: البته ما انتظار داریم که بنیاد ملی نخبگان در یک ساختمان مناسب‌تر در ارائه خدمات به برجستگان کشور شایسته و مطلوب عمل کند که امیدواریم با ساختمان جدیدی که در اختیار ما گذاشته می‌شود یک‌سری امکانات و بسترهای اینترنتی و کارگاه‌های آموزشی در اختیار ما قرار گیرد.

وی به شرایط احراز نخبگی و حمایت از نخبگان در جلوگیری از مهاجرت‌ها به سایر نقاط خبر داد و ابراز داشت: از زمان شکل‌گیری بنیاد ملی نخبگان با حمایت‌های لازم و امتیازهای ویژه به نخبگان بیش از 25 درصد از مهاجرت نخبگان و برجستگان کشور کاسته شده به طوری‌که حتی نخبگان استان اردبیل نیز از عزیمت به سایر استان‌ها و حتی خارج از کشور کاسته شده است.

مدیر بنیاد ملی نخبگان استان اردبیل ادامه داد: با مهیا شدن زمینه ادامه تحصیل نخبگان در بهترین مراکز آموزش عالی و توسعه رشته‌های مقطع دکترا در اردبیل که به حدود 45 رشته افزایش یافته است و همچنین پرداخت تسهیلات، امتیازهای استخدامی و خدمت سربازی به نظر می‌رسد بخشی از شور و اشتیاق مهاجرت نخبگان کاسته باشد.

شایقی خاطرنشان کرد: البته ما سعی می‌کنیم در حد بضاعت و توان خود از نخبگان حمایت کنیم و در وهله اول اجازه ندهیم نخبگان ما به سایر مناطق و کشورها مهاجرت کنند.

وی به شرایط جذب و حمایت از نخبگان اشاره کرد و گفت: صاحبان رتبه‌های اول کارشناسی ارشد با داشتن شرایطی مبنی بر چاپ چند مقاله از آنها در مجلات معتبر دنیا و همچنین کسب برخی تراز‌های کشوری و بین‌المللی می‌توانند در ردیف نخبگان قرار گیرند که البته با تحویل مدارک نخبگان دو تا شش ماه طول می‌کشد تا با بررسی پرونده شرایط مورد نظر برای نخبگی احراز شود.

برگزاری جشنواره‌‌های مختلف ملی و منطقه‌ای و پرداخت 30 تا 50 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به منتخبان این جشنواره‌ها و معافیت‌ها از نظام وظیفه را از دیگر حمایت‌های مناسب در این حوزه اعلام کرد/س.

برچسب ها: اردبیل ، راه ، اندازی ، پارک ، فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.