به گزارش پلیس بر اثر انفجار کارخانه تولید کود شیمیایی در شهر هوستون در لوئیزیانای آمریکا یک تن کشته و پنج تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران به نقل از سی ان ان، این دومین انفجار در 2 ماه اخیر این کارخانه است پس از انفجار اول این کارخانه که در ماه گذشته اتفاق افتاد این کارخانه برای تعمیرات و بازسازی تجهیزات تعطیل گردید.



به گزارش این خبرگزاری این انفجار به دلیل فشار زیاد گاز نیتروژن در یکی از اتصالات خروجی به مخزن تهیه کود و در نهایت منجر به انفجار این قسمت شد.



این کارخانه در کنار رودخانه می سی سی پی در جنوب شهر هدستون واقع شده است.
بر اثر این انفجار یک تن از متخصصین راه اندازی کشته و پنج تن دیگر از متخصصین این کارخانه مجروح شدند که حال سه تن از آنان به دلیل سوختگی شدید بحرانی گزارش شده است.

به گزارش این خبرگزاری فرد کشته شده رونالد موریس از متخصصین به نام این کارخانه گزارش شده است.



همچنین احتمال وجود گسترش آتش سوزی در مناطق مسکونی در نزدیکی این کارخانه و همچنین انتشار گازهای سمی در این منطقه نیز وجود دارد و گزارش شده است.

صنایع CF یا ساخت کودشیمیایی به عنوان دومین تولید کننده کود نیتروژن در جهان و سومین تولید کنده که فسفات در میان کشورهای دیگر جهان معرفی شده است.


همچنین بر اساس این گزارش ها انفجار در این کارخانه بی سابقه نبوده است و در یکی دیگر از این انفجارها در سال 2000 رخ داد 2 تن کشته و 77 نفر دیگر زخمی گزارش شد./ز

 

برچسب ها: کشته ، انفجار ، کارخانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار