در حال حاضر بيش از 60 عمل جراحي كرانيو در كشور انجام مي شود و ايران رتبه اول منطقه در مورد اين عمل جراحي را از آن خود كرده است.

دكتر كلانتر هرمزي، فوق تخصص جراحي پلاستيك و رئيس بيمارستان 15 خرداد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود:در ناحيه جمجمه 5 جوشگاه وجود دارد كه يك جوشگاه قبل از به دنيا آمدن در جنين بسته مي شود و چهار جوشگاه ديگر تا 2 سالگي بايد باز باشند تا رشد مغز كامل شود ، در برخي از كودكان اين جوشگاه ها زودتر از زمان موعود بسته مي شود و ظاهر سر، بد شكل مي شود.

وي با بيان اينكه  رشد مغز با اختلال، دچار مشكل مي شود گفت: اين اختلال توسط عمل جراحي به نام كرانيو بايد برطرف شود كه اين عمل  توسط يك تيم جراحي متشكل از جراح پلاستيك و جراح مغز و اعصاب انجام مي شود و جوشگاه ها طي عمل باز مي شوند و شكل ظاهري مغز اصلاح مي شود.

 كلانتر هرمزي با تاكيد بر اينكه اگر والدين در هنگام تولد يا چند ماه بعد از تولد فرزندشان متوجه بد شكلي در فرم سر و مثلث ستون پيشاني كودكشان شدند بايد  هرچه زودتر با پزشك مراحعه كنند اظهار داشت: اگر مركزي سالانه بيش از 20 عمل جراحي كرانيو انجام دهد جرو مراكز معتبر در اين زمنيه محسوب مي شود در حالي كه ما در منطقه خليج فارس از لحاظ اين عمل جراحي اول هستيم و سالانه بيش از 60 عمل جراحي انجام مي دهيم.

كلانتر هرمزي ادامه داد: نكته مهم اين است كه ايران جز كشور هايي است كه مجوز آموزش دوره تكميلي بعد از فوق تخصص جراحي پلاستيك را دارد كه از اين لحاظ هم در منطقه تك است./ح
برچسب ها: جراحی ، کرانیو ، مغز ، نوزاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.