ناظران سیاسی:

اعتراضات ترکيه بسيار فراتر از موضوع اشغال ميدان تقسيم است

معترضان در ترکیه تاکید دارند که مشکل و معضل موجود در این کشور هم اکنون دیگر بسیار فراتر از موضوع اشغال میدان تقسیم است و نمی توان آن را با ارائه وعده هایی خاموش کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از المیادین، معترضان ترک که در پارک گزی در استانبول تجمع کرده اند بر ادامه جنبش اعتراض آمیز خود تا برکناری رجب طیب اردوغان نخست وزیر تاکید کردند.

 این در حالی است که امروز نیز درگیریهای شدیدی بین معترضان و نیروهای پلیس در خیابانهای استانبول رخ داد. در همین حال شماری از طرفداران حزب عدالت و توسعه در حمایت از اردوغان راهپیمایی کردند. دولت اردوغان یک شبکه خبری مخالف دولت را تعطیل کرده که باعث اعتراض زیاد در میان مردم شده است.

معترضان این اقدام را مخالف دموکراسی و آزادی بیان می دانند. در همین حال نیروهای امنیتی شمار زیادی از معترضان را بازداشت کرده اند که مردم خواستار آزادی آنان هستند.

هم اکنون پس از دو هفته از آغاز اعتراضات، هنوز آینده مشخصی، نه برای معترضان و نه برای دولت اردغان، قابل پیش بینی نیست. معترضان اعلام کرده اند با وجود بازداشتها و حملات نیروهای پلیس به معترضان و کشته شدن چند معترض و زخمی شدن صدها معترض دیگر، مسئله هم اکنون بسیار فراتر از میدان تقسیم و پارک گزی است و اعتراضات به این سادگی پایان پذیر نیست.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار