شمار زيادي از مردم بحرين در منطقه السار در شرق منامه به مناسبت سومين سالگرد لغو حالت فوق العاده در اين کشور تجمع اعتراض آميز برگزار کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني العالم ؛ شرکت کنندگان در اين تجمع بر ادامه تحرکات اعتراض آميز تا زمان تحقق آزادي در اين کشور تاکيد کردند. 

هزاران نفر از مردم بحرين در تجمع در منطقه السار به دعوت گروههاي مخالف و در راس آنها جمعيت اسلامي الوفاق شرکت کردند. شخصيت هاي مختلف سياسي، صنفي و حقوقي در اين تجمع شرکت کرده بودند و تجمع کنندگان شعارهايي عليه رژيم حاکم سردادند و بازداشت ها در اين کشور را محکوم کردند. شيخ علي سلمان دبيرکل جمعيت الوفاق در سخنراني خود در اين تجمع تاکيد کرد بحرين متعلق به همه شهروندان اين کشور است و هيچ گروهي نمي تواند بر ديگر گروهها پيروز شود. سلمان درباره تفرقه افکني طايفه اي در بحرين هشدار داد. 

شيخ علي سلمان افزود:اگر ما هم با سياست هاي امنيتي رژيم حاکم همراهي مي کرديم، مي دانيد چه شرايطي به وجود مي آمد؟ آنها مي خواستند جنگ طايفه اي در کشور به راه بياندازند، اما ما با آنها همراهي نکرديم. اگر چنين جنگي رخ مي داد کشور نابود مي شود و امکان همزيستي در بحرين در دهها سال آينده از بين مي رفت.

در ادامه اين گزارش آمده است: دبيرکل الوفاق تاکيد کرد راه حل مناسب براي بحران بحرين، برابري همه شهروندان در زمينه وظايف و حقوق است. شيخ علي سلمان هر نوع خشونت را در فعاليت هاي سياسي رد کرد و رژيم را مسئول خشونت ها دانست. دبيرکل الوفاق خاطر نشان کرد: من به همه جواني که شب ها از خانه هايشان بيرون مي آيند تا خواستار آزادي براي اين ملت شوند، افتخار مي کنم.

در ادامه اين گزارش آمده است: آيات القرمزي شاعر بحريني هم با خواندن قصيده اي در اين تجمع، آزادي زندان را خواستار شد. حاج المجيد معروف به «حاجي پايداري» که دو روز پيش از زندان آزاد شد، سخنراني در اين تجمع داشت و پيام زندانيان بحريني را قرائت کرد. تظاهرات در مناطق مختلف بحرين به دعوت گروه جوانان انقلابي چهاردهم فوريه ادامه دارد. شرکت کنندگان در اين تظاهرات، گرفتن انتقام خون شهداي انقلاب بحرين و آزادي زندانيان در بند رژيم حاکم را خواستار شدند. 

برچسب ها: بحرین ، تظاهرات ، منامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار