برنامه "نور چهاردهم" با هدف آشنا سازی بیشتر مخاطبان در گروه قرهنگ و اندیشه قرآنی رادیوقرآن برای مخاطبان تولید شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از راديو قرآن؛ در این برنامه  موضوعاتی چون زندگینامه حضرت ولی عصر(عج) ودلایل غیبت آن حضرت، استمرار فیض امامت در دوران غیبت، باور مهدویت در دین اسلام و سایر ادیان الهی، عدالت گستری، شکوفایی استعدادها و کمال بهره وری ظرفیتهای انسانی  و ... در حکومت حضرت مهدی(عج)، فلسفه انتظار، دیدگاه اهل تسنن در خصوص حضرت ولی عصر(عج) و حکومت ایشان، دلایل عقلی بر وجود امام زمان(عج)، اصحاب و یاران حضرت مهدی(عج)، علائم و شرایط ظهور و... ، توسط کارشناسان مذهبی مختلف به بحث و بررسی گذاشته شده است.
تبیین موضوعات و محورهای محتوایی در مباحث کارشناسی, معرفی مراکز تحقیقی و پژوهشی فعال در زمینه مهدویت و مهدی پژوهی ، دل نوشته ها خطاب به منجی آخرالزمان (عج)  ، گزارش مردمی با موضوع مربوط به هر برنامه، احادیث منقول از پیامبراکرم(ص) و ائمه اطهار در خصوص حضرت ولی عصر(عج) از بخش های مختلف این برنامه است.
در برنامه نور چهاردهم در 6 قسمت 50 دقیقه ای  که از 19 خردادماه آغاز شده است  تعمیق باور مهدوی و بررسی مهدویت در قرآن با نگاه تقویت فرهنگ انتظار در جامعه  مورد توجه قرارگرفته است.
همانگونه که میدانیم قرآن منبع اصلی تمامی قوانین و احکام و اعتقادات اسلامی است و اگر چه بصورت مستقیم یا بالفعل به بسیاری از اعتقادات و چگونگی اجرای بسیاری از احکام اشاره نکرده است .
ولی دارای آیاتی است که در آن آیات برخی از معارف اسلامی به صورت کلی و مجمل بیان شده است و تفسیر و توضیح آن به عهده پیامبران (ص) نهاده شده است، در مورد مهدویت نیز چنین است و بیش از یکصد آیه از قرآن کریم به مصلح کل حضرت بقیه الله ارواحنا فداه تفسیر و تاویل شده است.
 ریشه اصلی بحث تفکر مهدویت در  قرآن است که در چند آیه نابودی ستم را پیش بینی کرده است و پیروزی صالحان و پارسایان و مستضعفان را بشارت داده است و سرانجام کار را از آن پرهیزکاران دانسته و بشارت داده که در پایان جهان، نیکوکاران حاکم خواهند شد .
 در تفسیر این آیات روایات فراوانی بر پیامبر (ص) و ائمه (ع) نقل شده است که بنابر آنها، حکومت امام مهدی (ع) در آخرالزمان همان حکومت مستضعفان و صالحانی است که در قرآن بشارت به آنها داده شده است پس در این برنامه عقیده به ظهور منجی به عنوان نقطه مشترک همه ادیان و آیات مهدوی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
برنامه "نورچهاردهم" کاری از گروه فرهنگ و اندیشه قرآنی است که به سردبیری سمیرا قنبری، تهیه کنندگی منیژه جوادی کارشناسی از 19 تا 27 خردادماه ساعت10:05 به مدت50 دقیقه برروی موج اف ام ردیف100مگاهرتز از رادیو قرآن پخش می شود./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.