طبق آمار وزارت بهداشت ميزان استفاده از جوش شيرين در نان هاي شهرهاي بزرگ زياد است كه حدف آن نياز به همكاري هاي بين بخشي دارد.

مهندس فرهادي رئيس اداره بهداشت مواد غذايي و بيماري اماكن عمومي وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران  استفاده از جوش شيرين در نان ممنوع شده است ولي علت استفاده در نانوايي ها از جوش شيرين پخت زودتر نان و به عمل آمدن زودتر است در حالي كه معايب استفاده آن كش آمدن نان، خشك شدن و زودتر بيات شدن نان است.

وي با بيان اينكه خمير نان براي ور آمدن نياز به زمان دارد و نانوايي ها از جوش شيرين براي كاهش زمان عمل آمدن استفاده مي كنند گفت: در حال حاضر استفاده از جوش شيرين در برخي از استانها كم شده است ولي استفاده از اين ماده در شهرهاي بزرگ هنوز بالا است بازرسين  وزارت بهداشت به عنوان يك دستگاه ناظر استفاده از جوش شيرين را كنترل مي كنند و در مواجه با نانوايي هاي متخلف برخورد مي كنند.

فرهادي خاطر نشان كرد: اما بايد توجه داشت كه كنترل اين موضوع بدون همياري متوليان اصلي نان مثل وزارت منابع و نانوايان ريشه كن نمي شوند و اين نظارت و كنترل بايد با همكاري اين ارگان وزارت بهداشت انجام شود./ع2
برچسب ها: بهداشت ، جوش ، غذا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار