در روز نخست مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جوانان آسیا که در شهر پوکت تایلند برگزار می شود نمايندگان اوزان 50 و 120 كيلوگرم كشورمان به ترتیب صاحب مدال نقره وطلا شدند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران ، مسابقات كشتي آزاد قهرماني جوانان آسيا در حالی از ظهر امروزدر شهر پوکت تایلند آغاز شد که مصطفی یعقوبی و عبداله قمی نمایندگان اوزان 50 و 120 کیلو گرم کشورمان هر دو به فینال رسیدند و در این مرحله مصطفی یعقوبی روی سکوی دوم ایستاد و عبداله قمی صاحب گردن آویز طلا شد.

بر اين اساس: در وزن 50 كيلوگرم، مصطفي يعقوبي در دور نخست مقابل چين فو وو از چين تايپه با نتيجه 4 بر صفر به پيروزي رسيد وي در دور دوم مقابل احمد الكعبي از يمن با نتيجه 9 بر يك به برتري دست يافت تا در مرحله نيمه نهايي به مصاف كوكي ايشيتاني از ژاپن برود. يعقوبي در مرحله نيمه نهايي كوكي ايشيتاني از ژاپن را با نتيجه 9 بر يك شكست داد و در ديدار فينال به مصاف حریف هندی خود رفت. وی در ديدار فينال مقابل كاديال مانگال از هند در دو تايم با نتايج مشابه 4 بر صفر مغلوب شد و به مدال نقره دست یافت.

در وزن 120 كيلوگرم نيز عبداله قمي در دور نخست مقابل عبدالرحيم حيدر از عراق با نتيجه 8 بر صفر به پيروزي رسيد وي در دور دوم مقابل اصلان بيك گادويف از ازبكستان با نتيجه 7 بر صفر به برتري رسيد تا در دور نيمه نهايي به مصاف جي يوآن كيم از كره جنوبي برود. قمی در مرحله نيمه نهايي با نتيجه 6 بر صفر جي يوآن كيم از كره جنوبي را مغلوب كرد و به ديدار فينال راه يافت. قمی در ديدار پاياني مقابل اولگ بولتيم از قزاقستان با نتيجه 9 بر 7 به پيروزي رسيد و قهرمان شد.

-رده‌بندي دو وزن نخست اين رقابت‌ها به شرح زير است:

55 كيلوگرم: 1- كاديان مانگال (هند) 2- مصطفي يعقوبي (ايران) 3- كوكي ايشيتاني (ژاپن) و محمودجان شاوكاتور (ازبكستان) 5- اين سانگ هيون (كره شمالي) و احمد الكعبي (يمن) 

120 كيلوگرم: 1- عبداله قمي (ايران) 2- اولگ بولتيم (قزاقستان) 3- اصلان بك گادويف (ازبكستان) و سارجيت (هند) 5- جي يان كيم (كره جنوبي) و زيمين دا چين (چين)  

مسابقات اوزان 55 تا 96 كيلوگرم اين رقابت‌ها فردا (يكشنبه) برگزار مي‌شود./مح
 

برچسب ها: کشتی ، آسیا ، جوانان ، آزاد ، طلا ، نقره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار