رييس كل گمرك ايران از آغاز اجراي فاز دوم طرح جامع گمرك نوين از ابتداي تيرماه سال جاري خبر داد و گفت: در اين مرحله طرح هاي محوري همانند استاندارد سازي فرآيند ها، فناوري اطلاعات و ساختار سازي بخش گمرك انجام مي شود.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از شبكه اخبار اقتصادي و دارايي (شادا) ، عباس معمارنژاد با اشاره به كليد خوردن طرح جامع گمرك نوين ، افزود: نقشه راه گمرك نوين در اواخر ارديبهشت ماه تهيه و در اوايل تيرماه طرح جامع گمرك نوين در عرصه هاي مختلف از جمله اداري و مالي، برنامه ريزي ، حقوقي، امور گمركي ، آموزش ، فناوري وموارد مرتبط آغاز مي شود .
 
وي اظهارداشت: طرح جامع گمركي در چهار فاز پيش بيني شده كه طراحي مفهومي، بررسي وضع موجود و چشم انداز آن با توجه به شرايط كشور و استاندارد هاي بين المللي در نقشه راهي با 35 طرح انجام شده است.
 
معمارنژاد تصريح كرد: برهمين اساس تاكنون طراحي مفهومي طرح جامع گمرك نوين به پايان رسيده است.
 
وي با بيان آنكه، گمرك به عنوان ديده بان و مرزبان اقتصادي كشور در توسعه اقتصادي و حمايت از توليد مي تواند نقش ايفا كند، اظهاركرد : گمرك با توجه به وظيفه ديده باني و مرزباني قادر است اطلاعات لازم را بسيار سريع انتقال دهد و برمبناي اطلاعات درستي كه گمركات ارايه مي دهند سياست گذاري ها در كشور ارتقا مي يابد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: فاز ، گمرک نوین ، تیر ، اجرا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار