صدها معترض روز شنبه با برپايي تظاهراتي در هنگ کنگ خواستار آن شدند ادوارد اسنودن جاسوس سابق آمريکايي به اين کشور باز گردانده نشود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاري فرانسه ؛ معترضان همچنين از آمريکا به سبب اجراي برنامه هاي نظارتي گسترده انتقاد کردند.

نمايندگان حامي اصلاحات، فعالان و تعداد زيادي از افراد تبعيدي در اولين تظاهرات گسترده هنگ کنگ درباره اين مسئله، شرکت کردند. شرکت کنندگان در تظاهرات پارچه نوشت هايي در دست داشتند که بر روي آنها نوشته شده بود «از آزادي بيان دفاع کنيد»، « از اسنودن محافظت کنيد»، «استرداد نه» و «به قانون هنگ کنگ احترام بگذاريد». بسياري از شرکت کنندگان در اين تظاهرات سوت مي زدند و ماسک هايي از چهره اسنودن را روي صورت خود قرار داده بودند.

معترضان که از بيست و هفت سازمان مدني بودند نامه اي را به کنسولگري آمريکا تحويل دادند که در آن نوشته شده بود: وزارت امور خارجه آمريکا براي سال هاي متمادي به صورت علني از آرمان آ‍زادي اينترنت حمايت کرده و از دولت هاي ديگر به سبب حملات سايبري، عمليات نظارتي و سانسور انتقاد کرده است. ما اکنون با اين افشاگري ها متوجه شديم دولت آمريکا ساز و کار نظارتي مخفي خود را دارد و احتمالا جنگ سايبري را عليه هنگ کنگ انجام داده است.

در اين نامه آمده است: اين اقدام نقض حقوق بشر مردم هنگ کنگ و سراسر جهان است.اسنودن 29 ساله بعد از افشاي عمليات نظارتي گسترده آمريکا، به هنگ کنگ رفت و متعهد شد در برابر هر درخواستي براي استرداد خود مبارزه مي کند.آمريکا تحقيقات کيفري را عليه اسنودن آغاز کرده است.

برچسب ها: حمایت ، تظاهرات ، اسنودن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار