بهره‌برداری از دومین استادیوم بزرگ ملی کشورساخت و بهره برداری پروژه ملی ورزشگاه نقش جهان تا پایان خردادماه در اصفهان عملیاتی می‌شود .

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، محمدرضا محمد جواهری، مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان اصفهان با اشاره روند آماده‌سازی این پروژه عظیم ملی، گفت : فازاول این پروژه در سال 80 کلید خورد اما به دلیل عدم ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های مسئول، این طرح به فراموشی سپرده شده بود تا اینکه در سال 91 با شروع فعالیت اینجانب و با تعامل و هم‌اندیشی مدیران استانی وکشوری این پروژه باردیگر آغاز به فعالیت شبانه‌روزی کرد.

ورزشگاه نقش جهان جایگزین مناسب برای استادیوم آزادی

جواهری با اشاره به زیربنای وسیع در حد بیست هکتار با قابلیت فراهم آوردن امکاناتی نظیر استادیوم 75 هزار نفری، پیست دو میدانی، پیست دوچرخه‌سواری، اتومبیل‌رانی و موتورسواری، مجموعه ورزش‌های آبی و امکانات اقامتی، مجموعه ورزشگاه نقش جهان را جايگزين مناسبی برای ورزشگاه آزادی تهران دانست و افزود: مسئولین ورزش کشور اعلام کرده‌اند که در صورت تکمیل شدن کامل این ورزشگاه تا مدتی به عنوان جایگزین ورزشگاه آزادی تهران مورد استفاده قرار گیرد تا آغاز احیاء ورزشگاه آزادی در قالب توسعه فضا و تکنولوژی انجام شود.

وی با توجه به پروژه ملی ورزشگاه نقش جهان که جزء طرح‌های " مهر ماندگار " دولت دهم قرار گرفته است، تاکید کرد : این پروژه با انسجام و همکاری همه مدیران و دست اندرکاران تا پایان دولت دهم به بهره‌برداری کامل خواهد رسید .

وی درخصوص میزان اعتبار تخصیص داده شده به این پروژه عنوان کرد : در سال 91   صد و بیست میلیارد ریال از ردیف بودجه وزارت ورزش برای انجام این طرح در نظر گرفته شد که با عنایت و توجه استاندار اصفهان این مبلغ به صد و پنجاه میلیارد ریال افزایش یافت .

جواهری با اشاره به اهمیت پرداخت بودجه تصویب شده به این پروژه خاطرنشان کرد: طبق وعده مسئولان این بودجه تا پایان سه ماهه اول سال 92 به صورت کامل در اختیار این مجموعه قرار خواهد گرفت.

جواهری امکانات استفاده از تکنولوژی روز نظیر خرید بلیط اینترنتی این ورزشگاه و شماره‌دار بودن صندلی‌های تماشاچیان را از نکات منحصر به فرد این ورزشگاه دانست و گفت: این استادیوم تنها زمین مسابقات فوتبال کشوراست که مسقف می‌باشد و دومین استادیوم بزرگ بعد از استادیوم آزادی می‌باشد که از این به بعد در هر شرایط آب و هوایی هیچ مسابقه‌ای مختل نمی‌شود.

مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان اصفهان در پایان در پاسخ به این سوال که از چه زمانی این زمین آماده برگزاری مسابقات فوتبال می‌باشد، گفت: طی مصاحبه‌های قبلی بنده و دیگر مسئولین استان اعلام کرده ایم که از 20 خردادماه این ورزشگاه آماده برگزاری بازی می‌باشد چون زمین چمن آن کاملا" آماده است لذا به دلیل انجام دیگر عملیات عمرانی در کنار این زمین و حفظ امنیت در زمان حضور تماشاچیان بهتر است که مردم که تا قبل از مدیریت من 18 سال برای انجام این پروژه صبر کرده بودند، اجازه بدهند تا کل ورزشگاه به بهره برداری برسد .

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار