بنابر اعلام مدافعان کنترل تسليحات در آمريکا، با گذشت شش ماه از حادثه مسلحانه شهر نيوتاون در ايالت کنتيکت، شش هزار نفر ديگر نيز در حوادث مسلحانه در سراسر آمريکا کشته شده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پي بي اس، امروز شش ماه از حادثه قتل عام مدرسه شهر نيوتاون ايالت کنتيکت مي گذرد؛ حادثه اي که به بحث ها درباره کنترل تسليحات و حقوق موجود درباره داشتن اسلحه دامن زد. با گذشت شش ماه از اين حادثه خانواده هاي قربانيان اين حادثه مراسم يادبودي براي آنها برگزار کردند و به ياد 26 کشته آن، بيست و شش ثانيه سکوت کردند.

در چهارده دسامبر سال 2012، حمله نوجواني مسلح به مدرسه ابتدايي سندي هوک موجب کشته شدن 20 کودک و شش مسئول اين مدرسه شد. اين نوجوان پس از آن خود را نيز کشت.

در مدت شش ماه از حادثه دلخراش شهر نيوتاون، شش هزار نفر ديگر نيز در حوادث مسلحانه در سراسر آمريکا کشته شده اند. اين مراسم يادبود را مايکل بلومبرگ شهردار نيويورک سازماندهي کرده بود که به شدت براي کاهش جرايم مسلحانه تلاش مي کند. 

خانواده هاي قربانيان جرايم مسلحانه در آمريکا، ماه ها است که تلاش مي کنند قانونگذاران اين کشور را به تصويب قوانين سخت تري درباره اسلحه از جمله تصويب قانوني ترغيب کنند که بررسي سوء پيشينه افراد پيش از امکان دسترسي آنها به اسلحه را ضروري کند. اما اين پيشنهاد در جلسه ماه آوريل نيز در سنا تصويب نشد.

هواداران کنترل اسلحه در برخي  ايالت هاي آمريکا دستاوردهايي داشته اند. در ايالت هاي کلرادو،مريلند و نيويورک قوانين سخت تري براي داشتن اسلحه وضع شده است اما در برخي ايالت هاي ديگر نظير آرکانزاس و ميسي سي پي اين شرايط تسهيل شده است. برايان سنداوا فرماندار ايالت نوادا روز گذشته لايحه اي را که درباره بررسي سوءپيشينه افراد پيش از خريد اسلحه مطرح شده بود، وتو کرد.

انجمن ملي اسلحه آمريکا نيز همچنان به تبليغات خود در اينباره ادامه مي دهد و بر حق مطرح شده در قانون اساسي آمريکا براي در اختيار داشتن اسلحه تاکيد مي کند. اين انجمن با صرف صد هزار دلار هم اکنون سرگرم ارائه تبليغاتي تلويزيوني در اين خصوص در غرب ويرجينيا است.
در عين حال جو بايدن معاون رئيس جمهور آمريکا قصد دارد روز سه شنبه ميزبان نشستي درباره کنترل تسليحات باشد.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار