كارشناس مسوول باغبانی و گلخانه‌های جهاد كشاورزی ساوه گفت: این شهرستان در سال گذشته با تولید بیش از 212 هزار تن محصولات باغی رتبه اول استان مرکزی را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک علیرضا ارباب ، با اشاره به اینکه انار، زیتون و انجیر از محصولات باغی شاخص این شهرستان است ، افزود: این میزان محصول باغی تولید شده در سطح 20 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ساوه تولید شده است.

وی با اشاره به اینكه شهرستان ساوه یكی از قطب های بزرگ تولید محصولات باغی در استان مرکزی است ادامه داد: تولید محصولات باغی در این شهرستان در میان دیگر شهرستان‌های استان ازروند رو به رشد خوبی برخوردار است و پیش بینی می شود در سال جاری این میزان تولید تا بیش از 15 درصد افزایش یابد.

اربابادامه داد: از زمانسرمازدگی باغات این شهرستان در سال 86 بیش از پنج سال می گذرد و می رود تا باغات این شهرستان به ویژه در دو محصول انار و زیتون به عملکرد واقعی خود دست یافته و متوسط برداشت این دو محصول شاخص شهرستان به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه 19 هزار هكتار باغ و 116 هزار هكتار زمين كشاورزي در ساوه وجود دارد، بیان کرد: به دليل كيفيت بالاي محصول و زودرسي محصولات باغی در این شهرستان، جايگاه ويژه اي در بازار مصرف استان و به ويژه استان‌هاي همسايه پيدا كرده است.

وی با اشاره به سرمایه گذاری بخش خصوصی در ارتقای میزان تولیدات کشاورزی و باغی در این شهرستان گفت: احداث صنایع تبدیلی، سردخانه و محل نگهداری مناسب محصولات تولیدی و نیز صنایع بسته بندی از نیازهای بخش کشاورزی شهرستان در حوزه سرمایه گذاری است که منجر به افزایش تولید و صادرات محصولات می شود.

وی با اشاره به اینکه كارگروه توسعه كشاورزی شهرستان تلاش می‌كند تا موانع موجود بر سر راه توسعه و گسترش باغداری شهرستان برداشته شود، اظهار کرد: حمایت از باغداران و كشاورزان گامی مهم و اثربخش در رونق صنعت كشاورزی است.

ارباب ابراز امیدواری کرد: امیدواریم با توجه به تولید محصول سالم در این شهرستان بتوانیم در بازارهای کشورهای اروپایی نیز حضور فعالتری پیدا کنیم، همانگونه که انار ساوه در بازارهای جهانی حضور خوبی دارد./س

برچسب ها: باغ ، محصول ، ساوه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.