عضو جهانی کانون منتقدان تئاتر، کارگاه آموزش تحلیل نمایشنامه از دوره یونان باستان تا معاصر را برگزار می کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، رضا آشفته به منظور ارتقای سطح تحلیل متون نمایشی در میان علاقه  مندان تئاتر یک دوره تحلیل نمایشنامه برگزار می کند.
او در این باره می گوید: هنرجویان و علاقه مندان و فعالان تئاتری که می خواهند در درک و تحلیل متون نمایشی به شیوه کارآمد و علمی آموزش های لازم را ببینند، می توانند در کلاس های تحلیل نمایشنامه که قرار است از چهارشنبه -29 خردادماه- برگزار شود، شرکت کنند.
آشفته که بیش از دو دهه سابقه نقد، تحلیل و کار در رسانه های جمعی و مطبوعات کشورمان را دارد، بر این اعتقاد است: اگر برایتان درک ادبیات، فیلم و تئاتر و ... مهم است، به این کارگاه آموزشی سری بزنید که در آن یکی از بهترین شیوه ها برای روان خوانی و درک بهتر مطالب ادبی و هنری پیش رویتان قرار می گیرد.
وی می گوید: در این کارگاه با مفهوم تئاتر، درام، خاستگاه تئاتر، تراژدی، کمدی، تراژدی-کمدی، ملودرام، سبک ها و شیوه های نمایشی مانند: کلاسیک، رئالیسم، سمبولیسم، اکسپرسیونیسم، ابزورد و پسامدرن، پیرنگ و انواع آن، شخصیت، درونمایه، ساختار متن، فن شعر ارسطو، نظرگاه های افلاطون با مطالعه متون نمایشی از سوفوکل، آریستوفان، ویلیام شکسپیر، ایبسن، مترلینگ، چخوف، بوخنر، یوجین اونیل، تنسی ویلیامز، آرتور میلر، برشت، بهرام بیضایی، سعدی افشار، گولدونی،‌ بکت، یونسکو، دیوید ممت، یاسمینا رضا و .... و مفاهیم و مباحثی از این قبیل آشنا می شویم.
همچنین در این کارگاه که شامل 15 نشست خواهد بود، برخی از فیلم های اقتباسی که بر اساس متون نمایشی  ساخته شده اند، در اختیار هنرجویان قرار می گیرد تا بهتر در جریان برداشت های متفاوت از یک متن قرار گیرند. برای مثال می توان به فیلم های اودیپ نوشته پازولینی، هملت نوشته گریگوری کوزینتسف، خدای کشتار نوشته پولانسکی و ... اشاره کرد.
در این دوره هنرجویان با فن بیان برای ارائه سخنرانی و تحلیل شفاهی و فن نویسندگی برای ارائه مکتوب تحلیل آشنا خواهند شد. این کلاس مقدمه ای برای ورود به نقد تئاتر خواهد بود.
هنرجویان می توانند برای ثبت نام و شرکت در این کارگاه که از چهارشنبه -29خردادماه- سال جاری برگزار می¬شود، با شماره های 09396057100 و  09359523427 تماس بگیرید.
در این دوره 13 نشست در کارگاه و دو نشست خارج از محل کارگاه برگزار می شود. دو نشست کارگاه عملی تحلیلی، برای اجرای دو نمایش ”یرما” کار دکتر علی رفیعی و ”سیندرلا” نوشته و کار جلال تهرانی برگزار می شود.
کارگاه تحلیل نمایشنامه در پلاتو سه گوش واقع در چهار راه ولیعصر، ضلع شرقی پارک دانشجو، انتهای خیابان رازی، بن بست تیمساری، پلاک یک، واحد یک برگزار می شود./ي2
برچسب ها: رضا آشفته ، کارگاه ، تحلیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.