حماسه آفريني ملت ايران در انتخابات روز گذشته همچنان در صدر اخبار رسانه هاي بين المللي قرار دارد.


انتخابات رياست جمهوري اسلامي ايران خبر نخست رسانه‌هاي تاجيکستان است.


رسانه هاي ايتاليايي حضور ميليوني و پرشور مردم ايران را در يازدهمين دور انتخابات رياست جمهوري کشورمان شگفت آور خواندند.

حضور پرشور مردم کشورمان در يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري بازتاب وسيعي در رسانه ها و مطبوعات پاکستان داشت.


برگزاري انتخابات رياست جمهوري ايران در مطبوعات امروز چاپ کابل بازتاب گسترده اي يافت. 


خبرگزاري رويترز با اشاره به پيام مقام معظم رهبري اذعان کرد که نتيجه انتخابات ايران هرچه که باشد اين کشور پيروز اين حماسه است.

"سوزان مالوني" نويسنده مقاله "ايران بار ديگر شگفتي ساز شد" که در انديشکده "بروکينگز" منتشر شده است با اذعان به حيرت انگيز بودن انتخابات ايران براي جهانيان اذعان مي کند انتخابات ايران در سلامت کامل و به دور از تخلف برگزار شده است.

روزنامه صهيونيستي "جروزالم پست" بدنبال اعلام آمار ابتدايي نتايج انتخابات ايران نوشت: نکته اينجاست که نتيجه اين انتخابات هرچه باشد نبايد در انتظار تغيير موضع ايران در مقابل غرب بود.

"لارن مک کولي" سردبير پايگاه تحليلي "کامن دريمز" در گزارشي که در نشريه "کامن دريمز" منتشر شده است به حضور "ميليوني" مردم کشورمان در انتخابات اشاره کرده است.

روزنامه واشنگتن پست امروز در گزارشي نوشت: در حاليکه مردم ايران بيش از حد انتظار ما پاي صندوق هاي راي حضور يافتند، صبح امروز اعلام شد که "حسن روحاني" با کسب آراء بيشتري پيشتاز اين انتخابات است.

روزنامه "حريت" چاپ ترکيه ضمن بازتاب اخبار مرتبط با "حماسه سياسي" روز گذشته کشورمان حضور ملت بزرگ ايران در انتخابات را چشمگير عنوان کرده است.

"سعيد کمالي دهقان" در مقاله اي که در روزنامه "گاردين" منتشر شده است با اذعان به حضور ميليوني ملت ايران در پاي صندوق راي اذعان کرده که اکثر تحليلگران غربي نيز معترف اند که انتخابات ايران در نهايت سلامت برگزار شده است.

گرچه خبرنگار بي بي سي تلاش کرد حضور چشمگير مردم پاي صندوق هاي راي را در نوشته ها و گفته هاي خود ناديده بگيرد، اما تصاوير عکاس اين بنگاه، بازگوي اين حماسه‌افريني ايرانيان بود.

روزنامه هافينگتون پست در گزارشي تحت عنوان "حضور ميليوني ايرانيان در انتخابات سال 2013" با اذعان به حضور پرشور مردم در انتخابات رياستن جمهوري و شوراهاي شهر و روستاي کشورمان اين سطح از مشارکت عمومي را "خيره کننده" دانستند.

در اين گزارش با گردآوري تمام نقدهاي واهی ريز و درشتي كه رسانه‌هاي خارجي در مدت حدود 6 ماه، حتي تا خود روز 24 خرداد 92 بر انتخابات وارد كردند، به رسيدگي آن‌ها مي‌پردازيم.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار