یک روانشناس گفت: آلودگی هوا به دلیل افزایش آلاینده ها و سرب موجود در هوا باعث پرخاشگری و روانپریشی افراد در سطح جامعه می شود و آستانه تحمل فرد را در حد قابل توجهی کاهش می دهد.

 
هادی در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران گفت: آلودگی هوا در کلانشهرها به دلیل افزایش آلاینده ها و سرب موجود در هوا باعث پرخاشگری و روانپریشی افراد در سطح جامعه کاهش آستانه تحمل افراد در حد قابل توجهی می شود و افزایش بار ترافیکی علاوه بر آلودگی صوتی، آلودگی هوا را به همراه دارد.
وی در خصوص عوارض ناشی از ترافیک اظهار کرد: آلودگی هوا کنترل هیجانات افراد را ضعیف می کند و علاوه بر اضطراب و استرس باعث بروز بیماری های روحی و روانی و افزایش سرطان و در نهایت منجر به مرگ و میر در آنان می شود.
هادی ادامه داد: کودکان زیر دو سال افراد باردار و کهنسال بیشترین آسیب را در شهرهای بزرگ می بینند و هیچگونه آرامش و آسایشی در آنان وجود ندارد اما افراد ساکن در شهرهای کوچک و روستاها به دلیل هوای مطبوع از طول عمر بیشتر و نشاط و شادابی بیشتری برخوردار هستند.
وی در خاتمه خاطرنشان کرد: استفاده درست و بهینه از اتومبیلها رواج فرهنگ صحیح استفاده از آن و ایجاد طرح های مناسب در سطح جامعه آلودگی هوا را به طور قابل توجهی کاهش می دهد./ل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار