نماينده مجلس نهم گفت: به احتمال زياد مرحله دوم رقابت بين دو اصولگرا يعني قاليباف و جليلي باشد البته ممکن است بين جليلي و روحاني نيز باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمين "حميد رسايي" در گفتگو با خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران درباره پيام حضور پرشکوه مردم در خلق حماسه سياسي براي دشمنان گفت: از ابتداي انقلاب تا به امروز حضور مردم در پاي صندوق‌های رأی به معناي علاقه‌مندي به نظام جمهوري اسلامي بوده است، زيرا هر رأی به هر فردي قبل از اينکه رأی به آن فرد باشد رأی به جمهوري اسلامي است.

وي افزود: اگر کسي جمهوري اسلامي را قبول نداشته باشد نمي‌آيد در اين صف بايستد و راي بيندازد، يعني اين سازو کار و ساختار نظام را قبول دارد، بنابراين اولين پيام اين حضور اين است که نظام مردمي است و مردم به اين نظام علاقه‌مند هستند.

نماينده مجلس نهم تصريح کرد: رِنج انتخابات ملي مانند رياست جمهوري در دنيا 35 تا 45 درصد است، يعني اگر مشارکت در کشوري تا 35 درصد باشد می‌گويند قواعد دموکراسي آن کشور توسط مردم پذيرفته شده است. در کشور ما آخرين انتخابات 85 درصد بوده و قاعدتا اين نشانه بسيار خوبي براي وجود عنصر مردم در استحکام بخشيدن به تاييد يک نظام است.

رسايي در ارزیابی خود از روند اجرايي انتخابات اظهار داشت: الحمدالله ما خلافي در طول مدت برگزاري انتخابات از چند ماه قبل تا به امروز نديده‌ايم؛ يعني مسير طبق ضوابط و قواعد قانوني پيش رفته و مجريان و ناظران به‌حمدالله خوب بوده‌اند.

وي در پاسخ به اين سوال که با توجه به حضور چند چهره اصولگرا در اين دوره از انتخابات رياست جمهوري نتيجه انتخابات را چگونه مي‌بينيد، گفت: در اين دوره سبد آرا خيلي مختلف بود و عمدتا تقسيم‌بندي براساس اصلاح‌طلبي، اصولگرايي نيست و رقابت خيلي نزديک است.

این نماینده اصولگرا افزود: من فکر مي‌کنم در مرحله دوم به احتمال زياد دو اصولگرا يعني قاليباف و جليلي با هم رقابت کنند، البته ممکن است بين جليلي و روحاني نيز باشد.

وي امکان راي آوردن ولايتي را ضعيف دانست و گفت: رقابت اصلي بين قاليباف،‌ جليلي و روحاني است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار