"رئيس مجلس شوراي اسلامي" در بازديد از شوراي نگهبان در جمع خبرنگاران گفت:ازدحام در پاي صندوق هاي راي نشان مي‌دهد که مردم نسبت به سرنوشت خود حساس هستند و شرايط را به خوبي از بعد داخلي و خارجي درک کرده‌ و احساس کرده‌اند که نياز است با راي خود توان جديدي را براي کشور ايجاد کنند.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران علي لاريجاني براي بازديد از شوراي نگهبان و عملکرد هيئت اجرايي نظارت بر انتخابات وارد شوراي نگهبان شد.

براساس اين گزارش؛ وي پس از بازديد در جمع خبرنگاران در پاسخ به اين سوال که با توجه به اين که 12 ساعت از برگزاري انتخابات مي‌گذرد ارزيابي شما از حضور مردم در اين دوره از انتخابات چگونه است،گفت:من اول از همه اين اعياد شعبانيه را خدمت مردم عزيز تبريک گفته  و اميدوارم به يمن اين روز عزيز انتخابات پرشکوه برگزار شود.


وي ادامه داد:اطلاعاتي که من توسط نمايندگان مجلس از استان‌ها و شهرستان‌ها به دست آورده‌ام و همچنين اطلاعاتي که آقاي کدخدايي و آقاي اميري به من ارائه داده‌اند؛حاکي از يک حضور چشمگير و ارزشمند در عرصه انتخابات توسط ملت ايران است و شايد بيشتر از انتخابات گذشته قابل ارزيابي است که اميدواريم اين امر محقق شود هنوز هم مي‌گويم در پاي صندوق‌هاي راي ازدحام زيادي در اکثر استان‌ها وجود دارد و به همين دليل راي گيري تا ساعت 21 امشب تمديد شد، اما فکر مي‌کنم در بعضي از استان‌ها باز هم نياز به تمديد باشد.

لاريجاني در ادامه گفت:اين مسئله نشان مي‌دهد که مردم نسبت به سرنوشت خود حساس هستند و شرايط را به خوبي از بعد داخلي و خارجي درک کرده‌اند و احساس کرده‌اند که نياز است با راي خود توان جديدي را براي کشور ايجاد کنند تا اين مشکلات را بتوان در بعد داخلي و خارجي حل کرد که اميدواريم انتخابات ما پرثمر باشد و همين طور که گزارش‌ها نشان مي‌دهد حاکي از نتايج خوبي است.


رئيس مجلس در ادامه در مورد شوراها نيز بيان کرد:شوراها نيز بخشي است که از روستاها گرفته تا شهرها ،مردم خود سرنوشت خود را براي آباداني شهرها و روستاها به عهده مي‌گيرند که اين احساس مسئوليت خيلي ارزشمند است و جمهوري اسلامي ايران قطعا هم در صحنه بين‌المللي و هم حل مشکلات معيشتي و مسئله اشتغال را با همت افراد با کفايت حل مي‌کند و مهمتر از همه اين که در نهضت بيداري اسلامي در منطقه تاثيرگذار است که ايران الگويي براي بقيه جوامع است.


لاريجاني ادامه داد: اين حضور نشان مي‌دهد که انقلاب همچنان زنده است و بايد از صميم قلب از حضور آگاهانه مردم قدرداني کرد.

وي در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران مبني براينکه نظارت برانتخابات و سلامت انتخابات را چه طور ارزيابي مي‌کنيد اظهار داشت: در مجموع خوب بوده و براين مسئله بيشتر بايد آقاي کدخدايي توضيح دهند و فکر نمي‌کنم در اين مورد مشکل خاصي وجود داشته باشد و برطبق گزارش‌هايي که دوستان ديگر هم ارائه داده‌اند حاکي از يک نظارت خوب و فعال بود که خوشبختانه در انتخابات مشکلي وجود نداشت.

وي در پاسخ به اين سوال که حضور پرشور مردم را که رهبري به آن اشاره کرده بودند اين مسئله بيانگر چيست و اين که تبليغات مسموم رسانه‌هاي غربي چه نقشي در حضور مردم مي‌تواند داشته باشد تصريح کرد: مردم ما به تبليغات منفي اهميت نمي‌دهند به نظر من غربي‌ها شناخت بسيار ناقصي از رفتار مردم در خاورميانه و منطقه آسيا دارند ،اشتباهات آن‌ها در لبنان، عراق، افغانستان حاکي از اين بود که اطلاعات درستي نسبت به اين مسئله ندارند.

لاريجاني همچنين تصريح کرد:نسبت به ايراني‌ها خيلي سوتفاهم دارند و غالبا در نزديکي زمان انتخابات اين گونه حرف‌هاي بلاوجه را بيان مي‌کنند اما مردم با رايشان پاسخگوي آن‌ها هستند.

وي همچنين با اشاره به نقش ولايت فقيه در انتخابات اظهار داشت: نقش ولايت فقيه و رهبري هميشه در انتخابات ممتاز بوده و از آغاز سال مقام معظم رهبري امسال را سال حماسه سياسي و حماسه اقتصادي نام نهادند و خوشحاليم که اين امر تحقق پيدا مي‌کند ؛ اين مسئله يک پشتوانه قوي براي انقلاب و دولت آينده و ملت و همين طور منافع ملي کشور خواهد بود.



انتهاي پيام/

برچسب ها: احزاب ، کاندیدا ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار