رئيس دفتر مقام معظم رهبري گفت: امسال پوشش صدا و سيما به شکلي بود که نياز به تبليغات آن چناني از سوي نامزدها احساس نمي‌شد و مناظره کانديداها سبب شناخت مردم شد که در جاي خود بي‌سابقه بود.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران مستقر در وزارت کشور "حجت‌الاسلام والمسلمين محمد محمدي گلپايگاني" رئيس دفتر مقام معظم رهبري در حاشيه بازديد از ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران با تبريک اعياد شعبانيه گفت: انتخابات امسال از دو ويژگي برخوردار است که اولي مبتني بر اين است که انتخابات سرنوشت ساز رياست جمهوري را در پيش داريم و بعدي انتخابات شورهاست که در جاي خود قابل اهميت است.

وي افزود: آن چه من در بازديد از ستاد انتخابات کشور مشاهده کردم، خدمت صادقانه برگزار کننده اين مراسم مهم بود و اين که آن‌ها همه تلاش و توانشان را به کار گفتند تا انتخابات را سالم برگزار کنند و مردم را به پاي صندوق‌هاي راي بياورند که يقينا اين کار بزرگي است که انعکاسش مهم است.

حجت‌الاسلام والمسلمين محمدي گلپايگاني تصريح کرد: همان طور که مقام معظم رهبري فرمود تمام سعي دشمنان اين بوده است که مردم را از شرکت در انتخابات مايوس کنند و مردم براي شرکت در انتخابات شوري نداشته باشند ولي ديديم به حمد خدا مردم با شور و شوق فراوان در پاي صندوق‌هاي راي حضور پيدا کردند چنان چه وزير کشور نيز فرمودند که زمان انتخابات را تمديد کرده‌ايم و تصورم اين است که باز هم تمديد مي‌شود.

رئيس دفتر مقام معظم رهبري اظهار داشت: خداوند آن چه خير است تقديم کند و سرنوشت کشور را به دست يک انسان دلسوز و خدمتگذار به ملت بسپارد.

وي در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني براينکه 430 خبرنگار خارجي در راستاي بازتاب اخبار انتخابات کشورمان حضور دارند، ارزيابي جنابعالي از اين موضوع چيست؟ گفت: بر اين اعتقادم که همه خبرنگاران يک حکم ندارند ولي بعضي از خبرنگاران آمده‌اند در کشورمان که واقعيت را بيان نکرده‌اند که اگر انصاف داشته باشند مي‌دانند که هيچ کس در راي دادن مردم دخالت ندارد جز خودشان.

وي تصريح کرد: مقام معظم رهبري تاکيد کرده‌اند که در هيچ جا سراغ نداريم رسانه ملي به صورت فراگير در اختيار کانديداها باشد حتي کشورهايي که ادعاي دموکراسي مي‌کنند اين موضوع در آن‌ها اتفاق نمي‌افتد.

وي افزود: در کشورهاي عربي کانديداها بايد پول بدهند تا برنامه‌هايشان از رسانه ملي پوشش داده شود.

رئيس دفتر مقام معظم رهبري خاطر نشان کرد: امسال پوشش صدا و سيما به شکلي بود که نياز به تبليغات آن چناني از سوي نامزدها احساس نمي‌شد و مناظره کانديداها سبب شناخت مردم شد که در جاي خود بي‌سابقه بود.

وي در پاسخ به سوالي درباره اين که با توجه به اين که جنابعالي با نمايندگان نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري مستقر در ستاد انتخابات کشور صحبت کرده‌ايد نظر آن‌ها چه بود؟ اظهار داشت: اين نمايندگان هيچ مشکلي نداشتند و از وزارت کشور بابت شرايطي که برايشان به وجود آورده بودند نيز تقدير و تشکر به عمل آوردند.

حجت‌الاسلام والمسلمين گلپايگاني با بيان اين که صميمي بودن نمايندگان نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري مستقر در ستاد انتخابات کشور برايم جالب بود، درباره مشارکت مردم در انتخابات رياست جمهوري و شورا تصريح کرد: انتظار مشارکت حداکثري مردم در انتخابات است همان طور که مقام معظم رهبري فرمود مسئله مهم براي من مشارکت است و اين که سطح انتخابات بالا برود.

وي درباره برگزاري رقابت‌ها ميان نامزدهاي انتخابات اظهار داشت: رقابت ميان نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري سالم بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمين گلپايگاني در پاسخ به اين سوال که آيا حماسه بزرگ مد نظر مقام معظم رهبري محقق شده است؟ تصريح کرد: هنوز زود است در اينباره صحبت کنيم.

رئيس دفتر مقام معظم رهبري درباره عکس العمل کانديداها بعد از مشخص شدن نتايج انتخابات گفت: آن کس که پيروز انتخابات مي‌شود امکانات کشور به مدت 4 سال در اختيارش است اما کساني که راي نياوردند بايد به وي کمک کنند و در راستاي پيشرفت کشور وارد عمل شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمين گلپايگاني در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني براينکه مقام معظم رهبري تاکيد کردند که بعد از انتخابات پيرامون برخي از مسائل مطرح شده در مناظرات صحبت خواهند کرد، اظهار داشت: مقام معظم رهبري فرمودند حرف‌هايي دارند اما بنده نمي‌توانم نيت خواني کنم.

رئيس دفتر مقام معظم رهبري در پايان تصريح کرد: توصيه بنده به رسانه‌هاي خبري اين است که امانتدار باشيد و واقعيت‌ها را فارغ از هر گرايشي در اختيار مردم قرار دهيد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: رسانه ، احزاب ، کاندیدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار