ایرانیان مقیم سوریه از صبح جمعه پای صندوقهای اخذ رای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آمدند و همگام با سایر هموطنان در داخل و خارج از کشور در انتخاب رئیس جمهور اسلامی ایران شرکت کردند.

ه گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  ؛ سفارت جمهوری اسلامی ایران به عنوان برگزارکننده انتخابات ریاست جمهوری کشورمان در سوریه، یک صندوق ثابت در محل سفارت و دو صندوق سیار در شهر دمشق درنظر گرفته است که محله های الامین و زین العابدین دمشق و همچنین حرم های مطهر حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) را پوشش می دهد. 

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه گفت : همچنین یک صندوق برای اخذ رای از ایرانیان مقیم در شهرهای لاذقیه در غرب و حلب واقع در شمال سوریه در نظر گرفته شده است. محمد رضا شیبانی گفت : رای گیری در سوریه از ساعت هشت صبح به وقت محلی آغاز شد و طبق برنامه از پیش تعیین شده در ساعت 18 به پایان خواهد رسید. 

وی همچنین خاطرنشان کرد : براساس آمار کنسولی سفارت کشورمان، چهار هزار وپانصد نفر از هموطنان ایرانی در سوریه مقیم هستند که حدود دو هزار نفر آنها واجد شرایط شرکت در انتخابات و رای دادن هستند. 

برپایه این گزارش، برخی همواطنان پس انداختن رای خود به صندوق اخذ رای ، شرکت در این انتخابات را یک وظیفه مذهبی و ملی برای خود برشمردند و گفتند : شرکت در انتخابات به معنای مشارکت در ترسیم آینده سیاسی کشور است.  همچنین با اشاره به ضرورت توجه رئیس جمهوری منتخب ایران به اوضاع ایرانیان مقیم خارج از کشور و برآورده کردن نیازهای آنان اعلام کردند : شرکت در انتخابات ناشی از عشق به وطن است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار