رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: از زمان آغاز تبلیغات کاندیداها در سطح استان تا این لحظه هیچ جرم انتخاباتی در استان رخ نداده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی اظهار داشت: تا کنون پرونده ای با عنوان جرم انتخاباتی درمحاکم قضایی استان تشکیل نشده است.

وی افزود: در این راستا قوه قضاییه در طی ماه گذشته با تشکیل ستاد مبارزه با جرائم انتخاباتی اقدامات شایانی را در پیشگیری و جلوگیری از تخلفات در دستور کار قرار داد که با تشکیل جلسات هفتگی و منظم با رصد فضای تبلیغاتی و انتخاباتی و همچنین آموزش و اطلاع رسانی از وقوع تخلفات انتخاباتی جلوگیری کرده است.

حمیدی گفت: تمام سعی و تلاش دستگاه قضایی درراستای بستر سازی انتخاباتی سالم و پر شور به کار گرفته شده است و این دستگاه 80 درصد وظیفه اولیه خود را در خصوص پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی در استان با موفقیت انجام داده است.

وی ادامه داد: در طی این مدت تنها تعدادی تخلف تبلیغاتی در سطح برخی از شهرها گزارش شد که با تذکر لازم دراسرع وقت نسبت به رفع این تخلفات نیز اقدام شد.

حمیدی خاطر نشان کرد: به دلیل تخلفات احتمالی در طول برگزاری انتخابات نسبت به ایجاد شعبات خاص و ویژه در داد گاه ها و دادسرای های شهرستان ها تا پایان کار انتخابات اقدام شده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.