فرماندار تهران با بيان اينكه هیچ کس نمی‌تواند پیش‌بینی کند که در تهران چه کسی رای می‌آورد، گفت:‌ انتظار نمایندگان كانديداها، یک بحث و عدم صدور کارت کاندیداهای نمایندگان یک بحث دیگر است و من شهادت می‌دهم حتی یک مورد بحث عدم همکاری وجود نداشته است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، عیسی فرهادی امروز در فرمانداري تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ استقبال مردم برای آمدن به پای صندوق‌های رای در ساعات اولیه بسیار خوب بود و انتخاباتی آرام با امنیت کامل در حال برگزاری است.
 
وی در ادامه افزود: با عنایتی که 400 شعبه نسبت به دوره‌های گذشته انتخابات ریاست جمهوری اضافه شده است، اکنون نزدیک به 3400 شعبه در شهر تهران به امر اخذ رای مشغول هستند.
 
فرهادی تصریح کرد:‌ برای فراهم کردن رفاه حال شهروندان این تعداد شعبه را افزایش دادیم و تا این ساعت، میز هدایت انتخابات که در فرمانداری قرار دارد مورد ویژه‌ای مبنی بر مشکل در روند اجرای انتخابات گزارش نشده است.  
 
فرماندار تهران با بیان اینکه فرمانداری هیچ درخواستی را بدون پاسخ نگذاشته است، بیان داشت: فرمانداری به امور برقی و کامپیوتری و حتی درخواست منشی اضافه برای اخذ رای، فعالانه عمل کرده و به رفع مشکل یا درخواست شعب سطح شهر می‌پردازد.  
 
وی با اشاره به خبری در برخی از سایت‌ها در خصوص گلایه برخی از نمایندگان کاندیداها برای صدور کارت اظهار داشت:‌ من شخصا دیشب تا صبح مدیریت برای صدور کارت نمایندگان كانديداها را داشته‌ام اما برخی ستادها به دلیل بی‌نظمی در کارها  همچنین مشکل عکس‌های نمایندگان به مشکلاتی برخوردند که این کم‌کاری از سوی خود آنها صورت گرفته است.  
 
فرهادی تاکید کرد: موفق شدیم برای 12 هزار نفر از نمایندگان کاندیداهای ریاست جمهوری و شوراها کارت صادر کنیم که این تعداد نظارت بر صندوق‌های رای را هم‌اکنون انجام می‌دهند.  
 
وی ادامه داد: اما بعضی از سایت‌ها به دروغ از طرف برخی کاندیداها اعلام کردند که نماینده‌ای سر شعب اخذ رای ندارند و این کاملا دروغ است.  
 
فرماندار تهران با بیان اینکه در بعضی از شعب اخذ رای به جای یک ناظر چندین ناظر وجود دارد، گفت: معادل افرادی که مجری انتخابات هستند، ناظر کاندیداها نیز وجود دارند.
 
فرهادی افزود: احساس می‌شود به شهادت دوستانی که در انتخابات گذشته بودند، بهترین انتخابات در حال برگزاری است که شاهد بی‌حاشیه‌ترین انتخابات نیز هستیم.
 
وی همچنین اظهار داشت:‌ پشتیبانی‌های لازم از شعب اخذ رای وجود دارد و گله‌ای از کمبود ندارند.  
 
فرماندار تهران خطاب به مردم برای انداختن رای خود به صندوق بیان کرد:‌ خواهشی که از مردم داریم این است که اسامی کاندیداهای شورای شهر را پیش از حضور در شعبه‌های اخذ رای انتخاب کنند و به برگه‌های رای خود انتقال دهند تا با دقت بیشتری کاندیداهای خود را انتخاب کنند.  
 
فرهادی در خصوص برگه تعرفه اظهار داشت:‌ برگه تعرفه به اندازه کافی و با عنایت به سوابق انتخابات گذشته با درصد رشد بیشتری در اختیار شعب سطح کشور قرار گرفته است لذا کمبود برگه تعرفه نداریم و قطعا به اندازه نیاز در اختیار مردم قرار گرفته است و اگر هم کمبودی احساس شود با پشتیبانی که در منطقه 22گانه تهران تعبیه شده در کمترین زمان این کمبود رفع خواهد شد.  
 
وی در پاسخ به سوالی درباره واجدین شرایط رای‌دهی در تهران اظهار داشت: آمار دقیقی ندارم اما فکر می‌کنم نزدیک به 6 میلیون نفر واجد شرایط رای در تهران وجود دارد.  
 
فرماندار تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر تمدید مهلت قانونی اخذ رای تصریح کرد: اگر تجمیعی در ساعات آخر رای‌گیری وجود داشته باشد به پیشنهاد استانداری و فرمانداری و تصویب وزیر کشور،‌ انتخابات می‌تواند تمدید شود اما طبق مقررات در ساعت مهلت قانونی اخذ رای است و تا ساعت 18 پایان می‌پذیرد.  
 
فرهادی در ادامه درباره پيش‌بيني نتيجه انتخابات گفت: تا این لحظه هیچ کس نمی‌تواند پیش‌بینی کند که در تهران چه کسی رای می‌آورد.  
 
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گزارش شده در شعبه‌های 15 و 18 اخذ رای فهرست شورای شهر نصب نشده است، گفت:‌ گزارشی در این ارتباط به فرمانداری ارائه نشده اما به طور قطع در تمام 3 هزار و 400 شعبه اخذ رای برگه آگهی وجود دارد و اولین بار است که این مسئله را می‌شنوم.  
 
فرماندار تهران اظهار داشت: در شب گذشته بیش از 85 درصد 3 هزار و 400 شعبه در اطراف خود پاکسازی تبلیغات انتخاباتی داشتند که اگر در داخل شعبه‌ای تبلیغات و یا هدایت‌کننده به سمت کاندیدای خاصی وجود داشت به صورت صددرصد گزارش داده می‌شد.  
 
وی با اشاره به اعتراض نمایندگان برخی از کاندیداها در ارتباط با عدم صدور کارت برای آنها گفت: اگر بخواهم بی‌نظمی برخی کاندیداها را اعلام کنم، حرف زیاد است بیش از 1200 کارت صادر شده و ما هم مشکلی برای صدور کارت نداشته‌ایم و حتی فراتر از قانون با آنها همکاری کرده‌ایم و مدارک نمایندگان کاندیداها به صورت نامنظم به ما ارائه شده است.  
 
فرهادی يادآور شد: انتظار نمایندگان كانديداها، یک بحث و عدم صدور کارت کاندیداهای نمایندگان یک بحث دیگر است و من شهادت می‌دهم حتی یک مورد بحث عدم همکاری وجود نداشت و اگر فردی سندی مبنی بر عدم همکاری فرمانداری برای صدور کارت ارائه دهد به او جایزه می‌دهم.  
 
وی تاکید کرد:‌ ما نمی‌توانیم خلاف قانون کاری انجام دهیم لذا مجری قانونیم و باید در حد قانون از ما انتظار داشته باشند.  
 
فرماندار تهران در مورد مشارکت مردم در انتخابات خاطرنشان کرد: اکنون نمی‌توان در این رابطه مقایسه‌ای با دوره‌های گذشته داشته باشیم اما نسبت به انتخابات مجلس شورای اسلامی درصدی افزایش حضور مردم در پای صندوق‌های رای را داشته‌ایم و هنوز آرا جمع‌بندی نشده است.
انتهای پیام/
برچسب ها: فرهادی ، صندوق ، رای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار