اگرچه اثر داروهاي روان گردان در بروز برخي از موارد سرطان مشخص شده است اما در حال حاضر آمار دقيقي از ميزان ارتباط بين داروهاي روان گردان و سرطان مثانه در دست نيست.

رحمان صداقت پيشه فوق تخصص اورولوژي در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران افزود: استعمال سيگار مهمترين عامل مرتبط با سرطان مثانه است و در واقع خطر ايجاد اين سرطان در افراد سيگاري بسيار بيشتر از افراد غير سيگاري است.

وي با بيان اينكه مصرف برخي از داروها نيز مي تواند خطر ابتلا به سرطان مثانه را افزايش دهد، تصريح كرد: سيلكوفسفاميدها از جمله داروهاي هستند كه مي توانند خطر ابتلا به سرطان مثانه را افزايش دهند.

صداقت پيشه با اشاره به ارتباط داروهاي روان گردان و سرطان مثانه تاكيد كرد: اگرچه اثر داروهاي روان گردان در بروز برخي از موارد سرطان مشخص شده است اما در حال حاضر آمار دقيقي از ميزان ارتباط بين داروهاي روان گردان و سرطان مثانه در دست نيست.

وي خاطرنشان كرد: بسياري از افرادي كه داروهاي روان گردان را مصرف مي كنند به خصوص در سنين جواني موفق به ترك اين داروها مي شوند و برخي ديگر بر اثر عوارض اين داروها جان خود را از دست مي دهند.

صداقت پيشه يادآور شد: هر دو عامل فوق موجب مي شود كه نتوان به طور دقيق آمار مبتلايان به سرطان مثانه را كه به دليي داروهاي روان گردان دچار اين سرطان شده اند، مشخص كرد./ع2
برچسب ها: سرطان ، مثانه ، روان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار