سخنگوي شوراي نگهبان گفت: تاكنون مشكلي دربرگزاري انتخابات رياست جمهوري گزارش نشده است.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به اطلاعیه شماره 1 و 2 منتشرشده از سوی اين شورا گفت: اقداماتی که ما در شورای نگهبان و در ستاد نظارت بر انتخابات انجام داده‌ایم اقداماتی بوده که در طول یک سال گذشته انجام شده است و امروز که روز اخذ رای است و مردم در پای صندوق‌ها حاضر شده‌اند، خوشبختانه ناظرین ما همزمان با مجریان در پای صندوق‌ها حاضر هستند.

وی ادامه داد: ناظران شورای نگهبان تا پایان رای‌گیری در شعب اخذ رای حضور خواهند داشت و پس از آن نیز صورتجلسات شمارش آراء با امضای آن‌ها اعتبار خواهد یافت. گزارش لحظه به لحظه از روند برگزاری انتخابات، به هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات می‌رسد و در صورت وصول گزارش، شکایت یا نقصی در برگزاری انتخابات، هیئت مرکزی آن‌ها را بررسی کرده و درباره صحت انتخابات اعلام نظر خواهد کرد.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین اظهار داشت: طبق قانون، مسئولیت تایید صحت انتخابات بر عهده شورای نگهبان است و اين شورا گزارش‌های مختلف را بررسی کرده و ظرف زمان مقرر نتیجه را اعلام مي‌کند.

وی در ادامه تصریح کرد: بر اساس قانون، مسئول تایید صحت انتخابات شورای نگهبان است که گزارش‌های مردمی نیز به این شورا رسیده و ما آنها را بررسی کرده‌ایم.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: ‌حضور مردم در یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا، گسترده بوده و تاکنون مشکل خاصی در برگزاری انتخابات گزارش نشده است.

کدخدایی اظهار داشت: گزارش لحظه به لحظه از روند برگزاری انتخابات، به هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات می‌رسد و در صورت وصول گزارش، شکایت یا نقصی در برگزاری انتخابات، هیئت مرکزی آن‌ها را بررسی کرده و درباره صحت انتخابات اعلام نظر خواهد کرد.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه نظارت بر انتخابات فقط برعهده شورای نگهبان است، تاکید کرد: همانطور که در اطلاعیه شماره دو این شورا نیز آمده، نظارت بر انتخابات فقط برعهده شورای نگهبان و ناظرین ماست و از سایر ارگان‌ها می‌خواهم تا دخالتی در نظارت بر انتخابات نداشته باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار