استفاده از ارقام مقاوم در مقابل تنش‌ها و همچنین روش‌های کشت این محصول در شرایط سخت در دستور کار مؤسسه تحقیقات برنج کشور قرار دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران  ، غلامرضا خانکشی‌پور مسئول مطالعات اقتصادی مؤسسه تحقیقات برنج کشور گفت : این مؤسسه تحقیقات گسترده‌ای را در زمینه محصول برنج برای آینده انجام داده است.
 
وی با بيان اينکه کم‌آبی، تغییر اقلیم و خشکسالی‌های پیاپی برای سال‌های آینده پیش‌بینی شده تصريح کرد : این مؤسسه استفاده از ارقام مقاوم در مقابل تنش‌ها و همچنین روش‌های کشت این محصول در شرایط سخت را در دستور کار دارد.
 
مسئول مطالعات اقتصادی مؤسسه تحقیقات برنج کشور گفت: با توجه به اجرايي شدن جیره‌بندی آب برای شالیکاران در استان‌های شمالی ، تحقیقات دل‌نگرانی‌های شالیکاران را مرتفع کرده است، به‌گونه‌ای که کشاورزان می‌توانند با اطمینان به کشت اين محصول ادامه دهند.
 
خانکشی‌پور کشور ادامه داد: معرفی ارقام پرمحصول و ارقام مناسب برای شرایط آب و هوایی در نقاط مختلف کشور در دستور کار است و به‌زودی ارقام جدیدی معرفی می‌شود.
 
وی اظهار داشت: کاهش مصرف سموم شیمیایی از مخاطراتی است که برای بخش کشاورزی دنبال می‌شود و در بخش برنج نیز استفاده از زنبور تریکوگراما، نوعی قارچ و استفاده از فرمون جذب‌کننده کرم ساقه‌خوار طی سال‌های اخیر معرفی شده است و دستاوردهای دیگری نیز در دستور کار است.
 
این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: برنامه راهبردی خودکفایی محصول برنج می‌تواند در بی‌نیازی کشور به واردات مؤثر واقع شود که ابتدا باید مجری طرح برنج تعیین شده و سپس برنامه‌هایی که با دقت بسیار و توسط محققان و اساتید دانشگاهی و مسئولان اجرایی تدوین شده است، به‌تدریج در کشور اجرایی شود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: برنج ، تحقیقات ، کشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار