در عصر حاضر که گردشگری، بازارسازی و بازارداری، جذب گردشگران و پاسخگویی به انتظارات آن هاست، تداوم بی توجهی به تبلیغات و بازاریابی در بازار جهانی گردشگری خسارت جبران ناپذیری را به ارمغان خواهد آورد .

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، وقتی صحبت از سفر به یک کشور به میان می آید بلافاصله تصاویری از مکان های مختلفی که قبلا در ذهن هر فرد جایگاه یافته زنده می گردد و در مراحل بعدی به قابلیت دسترسی، امکانات و ایمنی سفر و هزینه مربوطه فکر می شود. 

در دهکده جهانی، موفق ترین کشورها در زمینه گردشگری از تصاویر ذهنی قدرتمندی نزد گردشگران برخوردارند، جای سوال است که ایران به عنوان یکی از مناطق پرجاذبه دهكده جهانی با جاذبه هایی منحصر بفرد خود و پتانسیل بسیار خوبی درصنعت گردشگری چه جایگاهی در ذهن مخاطب ایجاد کرده است؟

در شرایطی که دفاتر مسافرتی تمایل به فروش تورهایی دارند که در ذهن مشتریان جایگاه بهتری داشته باشد متاسفانه موضوع جایگاه سازی، بازاریابی و تبلیغات گردشگری ایران به طور غیرقابل باوری نادیده گرفته شده است.

با وجود میراث تاريخي بي نظير در سطح جهاني ، جلوه بی همتای موهبت هاي طبيعي این سرزمین چون طبیعت چهار فصل و اكوسیستم های طبیعی و...  در سایه نبود اطلاعات جامع و كامل در خصوص این جاذبه ها، بازاریابی و تبلیغات گردشگری متاسفانه هنوز امکان بهره برداری از این ثروت عظیم فراهم نشده است.
 
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار