رئيس ستاد انخاباتي سعيد جليلي گفت: تا کنون موردي خارج از قانون در روند اجرايي انتخابات مشاهده نشده و انتخابات در چارچوب قانون صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، علي باقري رئيس ستاد انتخاباتي سعيد جليلي در محل اخذ راي حرم عبدالعظيم حسني در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه قانون‌گرايي کانديداها در انتخابات چگونه بايد باشد اظهار داشت: کانديداها چه پيروز باشند چه نباشد بايد در چارچوب مقررات رفتار کنند و به آن چيزي که قانون تعيين مي‌کند تمکين کنند، و اين يک اصل پذيرفته شده براي تمامي کانديداها است.

وي ادامه داد: همه کساني که وارد عرصه انتخابات شده‌اند اين مسئله را پذيرفته‌اند که تنها يک نفر پيروز انتخابات است و کسي که پيروز مي‌شود، مناسب با انتخابي که ملت ايران کرده شايستگي رياست جمهوري براي ملت ايران را دارد و کساني که نتوانستند اين اعتماد را جلب کنند از اين امر سوءاستفاده نکرده و بهانه‌اي به دست دشمنان ندهند.

باقري در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينکه آيا شما در تمامي شعب کشور نماينده داريد تصريح کرد: در همه شهرها نماينده نداريم و تنها در تعدادي از استان‌ها نماينده قرار داده‌ايم.

رئيس ستاد انتخاباتي سعيد جليلي در پاسخ به اين سوال که آيا کابينه جليلي تا کنون چيده‌ شده است، و از چه کساني در کابينه استفاده مي‌شود، بيان داشت: وي کابينه خود را چيده ولي هنوز به کسي معرفي نکرده است.

وي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينکه آيا تا کنون آماري از روند انتخابات داريد اظهار داشت: علم غيب نداريم که بدانيم، اما استقبال عمومي از انتخابات بسيار خوب بوده است ولي اگر آماري غلط از اين امر ارائه دهيم مانند اتفاق‌هايي که در سال 88 رخ داد عده‌اي از روي عدم اطلاع حرف‌هايي را زدند که باعث آن حوادث شد اما اکنون هرچيزي که از صندوق راي بيرون آيد همه به آن تمکين مي‌کنند.

باقري در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران مبني بر اينکه روند اجرايي انتخابات تا کنون چگونه ارزيابي مي‌کنيد و حضور گسترده مردم چه پيامي براي دشمنان دارد تصريح کرد: تا کنون موردي خارج از قانون به ما گزارش نشده و انتخابات در چارچوب قانون صورت گرفته است.

وي ادامه داد: ما انتخاباتمان در ايران درون‌زا بوده و بستگي به خواست و تمايل مردم دارد و اين واقعيتي است که هيچ طرف خارجي نمي‌تواند بر روند انتخابات تاثير بگذارد و طبيعتا هرچه مشارکت مردم بيشتر باشد قطعا نا اميدي دشمنان را به دنبال خواهد داشت.

وي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينکه انتخابات شايد به مرحله دوم برسد آيا شما برنامه‌اي براي مرحله دوم داريد گفت: براي دور دوم انتخابات نيز برنامه ريزي داريم.

باقري در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينکه آيا برنامه‌اي براي پيروزي در انتخابات و تبريک به فرد منتخب داريد اظهار داشت: کسي که پيروز انتخابات مي‌شود منتخب مردم بوده و بايد با وي همکاري کنند چرا که رقابت در انتخابات به اين معنا بود که افراد مختلف توانمندي‌هاي خود را براي مردم عرضه کرده و حال اگر آنان انتخاب نشدند در ابتدا بايد سجده شکر به جاي بياورند که اين مسئوليت بزرگ از دوش آنها برداشته شده است و سپس از انتخاب ملت تبعيت کنند.

وي ادامه داد:‌ کسي که پيروز انتخابات شود بايد از خداوند توان بيشتري طلب کند تا اين مسئوليت بزرگ را به سرانجام برساند و در اين صورت جشن معنا ندارد مگر يک کانديدا به چيزي رسيده که بخواهد جشن بگيرد.

باقري در پاسخ به اين سوال که رقيب اصلي شما در انتخابات کيست، خاطر نشان کرد: 5 نامزد ديگر انتخابات رقيب اصلي سعيد جليلي هستند و البته نتيجه اين گمانه‌زني‌ها تا چند ساعت ديگر مشخص خواهد شد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: رقیب ، جلیلی ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار