خوزستانی ها همگام با مردم سراسر کشور در انتخابات یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا شرکت کرده اند تا با لبیک به ندای رهبر، حماسه ای سیاسی دیگری بیافرینند.

به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران ؛ 70 هزار نفر نيروي اجرايي، بازرسي و امنيتي در 76 شهر و نزديك به دو هزار روستا آموزشهاي لازم را دریافت کرده اند.

در استان خوزستان بيش از سه ميليون نفر واجد شرايط راي وجود دارد که آنها باید در بیش از سه هزار و 600 شعبه و هشت هزار صندوق، رای خود را به نامزدهای مورد نظر بدهند.

حدود 13 هزار نامزد در عرصه انتخابات شوراهاي شهر و روستا فعالیت دارند و یک هفته فرصت داشتند خود را به خوبی در معرض انتخاب مردم قرار دهند.

 اما شور و نشاط انتخاباتی در استان خوزستان به خصوص در شهر اهواز به عنوان مرکز استان که بیشترین نامزد در آن به رقابت می پرداختند وصف ناپذیر بود و مردم مشارکت پرشوری در جریان تبلیغات نامزدهای داشتند که این موضوع از مشارکت بالای در روز جمعه و در رای گیری حکایت می کند.

اشتیاق مردم خوزستان برای رای دادن به گونه ای بود که امروز قبل از آغاز رسمی رای گیری، مردم در کنار شعب دریافت صف های طولانی تشکیل دادند که این امر نشان می دهد این بار باید منتظر رکوردشکنی مجدد مردم در عرصه حضور و خلق حماسه ای سیاسی باشیم.

عشایر همیشه در صحنه خوزستان نیز همانند همیشه در فراخوانهای مختلف ضمن دعوت از عموم مردم برای حضور در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی از آمادگی کامل خود برای حضور گسترده و باشکوه پای صندوقهای رای در روز جمعه خبر دادند.
 
اصناف و بازاریان خوزستان نیز با نصب پارچه نوشته هایی در سطح شهر و در مغازه ها و واحدهای تجاری خود، مردم و بازاریان را به شرکت در انتخابات دعوت کرده اند هر چند بازاریان در سه دهه که از پیروزی انقلاب اسلامی ایران گذشته همواره در صف اول حضور مردمی در انتخابات مختلف بوده اند و این باز نیز صفهای رای گیری را شکوهی دیگر می بخشند.
 
دانش آموزان و دانشجویان خوزستانی که در این مدت با شور و اشتیاق خود، رونق بخش ستادهای انتخاباتی نامزدها، جلسات پرسش و پاسخ و سخنرانی های انتخاباتی بودند نیز برای ساعت هشت صبح روز جمعه و آغاز رای گیری لحظه شمار می کنند تا در تعیین سرنوشت این نظام تاثیرگذار باشند. به خصوص اینکه 204 هزار رای اولی که قرار است در استان خوزستان پای صندوقهای رای بروند از همین افراد به حساب می آیند.
 
استاندار خوزستان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تمامی دستگاه های دولتی و خصوصی استان باید در راستای تقویت و افزایش مشارکت گسترده مردم اقدام کنند.
 
سید جعفر حجازی تصریح کرد: دشمنان مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی علاوه بر جنگ نرم و رسانه ای در عرصه اقتصاد نیز سعی بر عناد و برهم زدن نظام اقتصادی کشورمان داشته اند که تاکنون به یاری خداوند متعال و همت مردم همواره با شکست مواجه شده اند.
 
وی از مدیران خواست در ساعات باقیمانده تا روز جمعه که زمان برگزاری انتخابات است با تشویق مردم به مشارکت در انتخابات، آن طور که شایسته است فضا و زمینه حضور مردم را به خوبی آماده کنند.
 
استاندار خوزستان انتخابات مظهر مردمی بودن نظام دانست و گفت: همانگونه که شرکت در انتخابات یک وظیفه و تکلیف شرعی است دعوت مردم و فراهم کردن زمینه شرکت باشکوه آنان در انتخابات وظیفه ای خطیر است که بر عهده همه مسولان قرار دارد.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان نیز در این خصوص گفت: تردد و همچنين استقرار خودروهايي كه آثار تبليغاتي بر روي آنها مشاهده مي شود در سطح خيابانها و در اطراف شعب اخذ راي ممنوع است. همچنين ستادهاي انتخاباتي كه در اطراف شعب مستقر هستند، جمع آوري مي شوند. همه آثار تبليغاتی كه در مهلت قانوني تبليغات در سطح شهر نصب شده اند، باقي مي مانند تا اينكه در روز ديگري توسط عوامل مربوطه جمع آوري شوند ولي آثار تبليغاتی در اطراف شعب اخذ راي، قبل از روز راي‌گيري كاملا جمع آوري خواهند شد.
 
سید کریم حسینی طبق قانون موظف هستيم اجازه دهيم كه به ازاي تعداد كانديداها نمايندگاني از سوي آنها از ساعات اوليه راي‌گيري تا بعد از شمارش آرا در محل شعب اخذ راي مستقر شوند. به شرط اينكه اين افراد هيچگونه دخالتي در روند راي‌گيري نداشته باشند و چنانچه موجب ايجاد اختلال در روند راي‌گيري شوند، با آنها برخورد قانوني مي‌شود.
 
وی تاکید کرد: با توجه به مصوبه اخير مجلس شوراي اسلامي، براي راي دادن همراه داشتن شناسنامه الزامي است؛ همچنین لازم است افراد حتي الامكان كارت ملي خود را همراه داشته باشند، چون ارائه شماره ملي ضروري است. اگر فردی به كارت ملي دسترسي نداشته باشد، مي تواند با داشتن شماره ملي خود و شناسنامه در روز راي‌گيري نسبت به رای دادن اقدام کند.

برچسب ها: خوزستان ، حماسه ، صف ، طولانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.