گزارش هفته‌ای که بر ارگ کریمخانی برای جهانی شدن با اضطراب و بی‌توجهی کاندیدای ریاست جمهوری به موضوع میراث فرهنگی گذشت.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران، میراث فرهنگی در هفته‌ای که گذشت با رویدادها و اتفاقات متفاوتی همراه بود که در این گزارش به مهم‌ترین اتفاقات هفته خواهیم پرداخت.
بنابراین گزارش در ابتدای هفته از سند ملی توسعه صنایع دستی در همایشی با حضور محمد شریف ملک‌زاده رئیس میراث فرهنگی کشور رونمایی شد. ملک‌زاده در این همایش اظهار داشت: در حوزه میراث فرهنگی سیاه‌نمایی می‌کنند و آینده میراث فرهنگی باید کاملا روشن باشد و این سازمان نباید تحت تاثیر جریانات سیاسی و سیاست زدگی قرار بگیرد.
در ادامه مراسم ارتحال امام خمینی(ره) ثبت معنوی شد و همچنین نمایشگاه صنایع دستی در نمایشگاه بین‌المللی تهران کار خود را آغاز کرد.
اواسط هفته گزارشی از ارگ کریم خانی از یکی از خبرگزاری منتشر شد این گزارش حاکی از آن بود که ارگ کریم خانی در محاصره دکل‌ها و هتل‌ها بود است این در حالی است که مجموعه زندیه در آستانه جهانی شدن است و این بلند مرتبه سازی در اطرافش علاوه بر اینکه منظر این مجموعه را مخدوش کرد.
جهانی شدن آن را هم مشکل ساز خواهد کرد.
همینطور که به پایان هفته و انتخابات ریاست جمهوری نزدیک می‌شدیم گزارش‌هایی هم مبنی بر بی‌توجهی کاندیدای ریاست جمهور به میراث فرهنگی منتشر شد به طوری که برخی از کارشناسان میراث فرهنگی اظهار داشتند انتخابات ریاست جمهوری به موضوع میراث فرهنگی در برنامه و صحبت‌هایشان تاکید نداشتند و زمان بسیاری لازم است تا سیاسیون متوجه شوند ریشه‌ها و پایه‌هایی که برای حل تمام مسائل لازم است کجا باید پیدا کرد.
گفتنی است: مجموعه‌هایی از نسخه‌های خطی قرآن کریم که مربوط به عصر مملوکیان بوده و در کتابخانه مصر نگهداری می‌شود در سازمان یونسکو ثبت جهانی شد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.