به گفته ی کارشناس حقوقی مشورت با افراد خبره یکی از راهکارهای جلوگیری از کلاهبرداری های جعل اسناد است.

رحمتی در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران افزود: اهمیت بالای اسناد رسمی از لحاظ اعتماد مردم به نهادها، ادارات و مراجع صادر کننده ی اسناد رسمی، افراد را به مشورت با متخصصین و تحقیق در تنظیم سند قبل از واریز مبالغ هنگفت سوق می دهد.
وی با اشاره به جلب اعتماد به عنوان یکی از مهمترین آسیب اجتماعی اظهار داشت: مال باختگان با کاهش اعتماد به دیگران به بدبینی و کاهش مشارکت در کارهای گروهی و اجتماعی از ترس تجدید مال باختگی به کمرنگ شدن روابط خود با دیگران اقدام می کنند.
وی با اشاره به بعضی از املاک مستعد کلاهبرداری تصریح کرد: افراد سودجو با جعل اسناد املاک هایی نظیر زمین های فاقد دیوار، املاک شراکتی و وراثتی دعوایی، آپارتمانها و نوساز و مجاور هم، اسناد آنها را جعل و مورد کلاهبرداری قرار می دهند.
وی با بیان زمانهای رایج کلاهبرداری اظهار داشت: تعطیلات بلند مدت، رکورد شدید اقتصادی، دوران رونق و شکوفایی بازار املاک، بیشترین زمان های اعلام شده ی کلاهبرداری است.
وی افزود: بیشتر افراد مالباخته، ساده لوحانی که به قوانین و اسناد آشنا نبوده و برای اعتبار سنجی خانه های پیش فروش و املاک خریداری شده را بدون مشورت اقدام به خرید و فروش می کنند.
وی با اشاره به شیوه های کلاهبرداری اظهار داشت: تهیه و تنظیم مبایعه نامه جعل و صوری، وکالت با اسناد سرقتی، جعل اسناد ملکی، تصرف غیر قانونی، جعل اسناد هویتی، وصیت نامه های جعلی و خود ساخته، عدم کد رهگیری از روش های کلاهبرداری و جعل اسناد رسمی است.
وی با اشاره به راهکارههای کاهش جعل اسناد خاطر نشان کرد: مشورت با متخصصین و افراد خبره، اطلاع رسانی توسط سازمانهای آگاهی، مراجع قضایی، ادارات ثبت اسناد، رسانه های ملی، برگزاری آموزش های اجتماعی و عمومی  و احیای ماده 117 قانون ثبت اسناد و املاک تشدید مجازات های کیفری می تواند کلاهبرداریهای جعل اسناد را کاهش داد./ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار