20بازرس در شهرستان صحنه به صورت سیار مراحل اخذ آرای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را نظارت و صحت آن را مورد بررسی قرار می دهند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

رییس هیات بازرسی انتخابات شهرستان صحنه در حاشیه بازدید از یکی از شعب اخذ رای گفت: هرچه انتخابات پرشور و با شکوه تر برگزار شود، موجب اقتدار و سربلندی نظام اسلامی در عرصه بین المللی خواهد شد.


عبادالله پروانه گفت:در انتخابات گذشته به ازای هر شعبه یک بازرس در نظر گرفته می شد، ولی در این انتخابات به ازای هر 10 شعبه اخذ رای در سطح شهرستان و بخش یک نفر بازرس بصورت سیار در نظر گرفته شده است.

رییس هیات بازرسی انتخابات شهرستان صحنه اظهار داشت: مهمترین رسالت بازرسان را در امر برگزاری انتخابات، صداقت، اخلاق محوری، سلامت انتخابات و همچنین صیانت از آرای مردم ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: بازرسان بایستی در دو مرحله پلمپ بودن صندوق های اخذ رای را در شعب بررسی و از صحت برگزاری انتخابات اطمینان حاصل کنند.

پروانه در ادامه تصریح کرد: همچنین این بازرسان باید خالی بودن صندوق های رای پیش از آغاز زمان قانونی رای گیری را مورد بررسی قرار دهند.

وی همچنین بازرسی از اطراف و داخل محوطه شعب و بررسی تخلفات احتمالی موجود را از وظایف بازرسان برشمرد.

پروانه خاطرنشان کرد: نظارت بر شعب در راستای حضور نداشتن افرادی به منظور خرید آرا، ارائه نظرات شخصی توسط افراد متفرقه و نمایندگان نامزدهای حاضر در شعب از دیگر وظایف بازرسان است.

وی ادامه داد: بازرسان باید بر صحت شمارش تعرفه ها در ابتدا و انتهای ساعات اخذ رای نظارت کامل داشته باشند و در سه مرحله زمانی تعداد تعرفه های مصرف شده در شعبه ها را به فرمانداری اطلاع دهند.

رییس هیات بازرسی انتخابات صحنه همچنین از بازرسان انتخابات خواست، در تصمیم خود قاطع باشند و تنها بر مدار قانون حرکت کنند و با هرگونه بی قانونی از سوی هر فرد یا جریانی مقابله کنند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه مشارکت مردم در همه انتخابات 34 سال گذشته، نقطه قوت نظام جمهوری اسلامی بوده است، اظهار کرد: تجربه ایران در این مدت از نظر مردمسالای و مشارکت، منحصر به فرد است.

شهرستان صحنه با 76 هزار و 678 نفر جمعیت در انتخابات یازدهمین دوره رییس جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا دارای 113 حوزه اخذ رأی ثابت و سیار است.

یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا هم اکنون در سراسر کشور در حال انجام است./س

برچسب ها: کرمانشاه ، سیار ، بازرس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.