رئيس کميته فناوري ستاد انتخابات استان تهران گفت:‌ بعد از صلاحديد هيئت نظارت شوراي نگهبان فقط 25 تا 30 درصد کار به صورت مکانيزه انجام مي‌شود و استعلام هويت افراد با ارتباط با سازمان ثبت احوال و به صورت سيستمي صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، "محمد جبلي" رئيس کميته فناوري ستاد انتخابات استان تهران و مدير کل فناوري اطلاعات استان تهران، صبح امروز در استانداري تهران اظهار داشت: پيش‌بيني ما براي "انتخابات شهر تهران" به صورت تمام مکانيزه بود، به اين شکل که هزار شعبه با تمام تجهيزات و ساختار فراهم کرده بوديم، اما هيئت نظارت "شوراي نگهبان" با صلاحديد خود با اين کار موافقت نکرد.

وي افزود: شکل کار به اين صورت بود که وقتي فردي وارد حوزه انتخاباتي مي‌شد با دادن کارت ملي يا شماره ملي، استعلام هويتي وي به صورت آنلاين در ارتباط با سازمان ثبت احوال مشخص مي‌شد و سپس به صورت يارانه‌اي و با وارد کردن کد کانديداي موردنظر از سوی رای دهنده و فقط با فشار دادن يک شاسي کل اطلاعات وارد سيستم مي‌شد.

جبلي افزود: اين کار سه مزيت سرعت، دقت و امنيت را داشت و زمان زيادي که براي شمارش آرای کانديداهاي انتخابات شوراي شهر صرف مي‌شد با اين سيستم مکانيزه به حداقل مي‌رسيد.

رئيس کميته فناوري ستاد انتخابات استان تهران تصريح کرد: بعد از صلاحديد هيئت نظارت شوراي نگهبان فقط 25 تا 30 درصد کار به صورت مکانيزه انجام مي‌شود و استعلام هويت افراد با ارتباط با سازمان ثبت احوال و به صورت سيستمي صورت می‌گیرد.

وي ادامه داد: مزيت استعلام هويت افراد به صورت سيستمي در اين است که هر کس با کارت و شماره ملي خود در هيچ جاي ديگر نمي‌تواند دوباره راي بدهد، چرا که در دوره‌هاي قبل حرف و حديث‌هايي در اين باره بود.

جبلي گفت: با استفاده از شبکه‌هاي مخابرات همراه اول، سازمان ثبت احوال در تمام شعب مستقر و حتي شعب سيار امکان استعلام هويتي افراد در همه جاي ايران را فراهم است و مسئولان زيرساخت‌هاي لازم را حتي در دور افتاده‌ترين نقاط کشور نيز فراهم کرده‌اند.

انتهای پیام/
برچسب ها: استعلام ، هویتی ، سیستمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار