کاپيتان تيم ملي واليبال کشورمان گفت: متاسفانه ما مسابقات ليگ جهاني را طبق قرعه با تيمي سخت و قدرتمند شروع کرديم.

سعيد معروف در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در شروع مسابقات ليگ جهاني متاسفانه ما به قوي ترين تيم حاضر در اين پيکارها خورديم و بازي بسيار سختي را انجام داديم ولي به طور قطع در بازي هاي بعدي حضور موفقي خواهيم داشت.

کاپيتان تيم ملي واليبال کشورمان
در پاسخ به اين سوال که تاثير بازي تدارکاتي با تيم ملي بلغارستان چقدر بود گفت: اگر ما در اين اردوهاي تمريني شرکت نمي کرديم با شرايط بسيار بدي در مسابقات ليگ جهاني شرکت مي‌کرديم به طور کلي بازيهاي تدارکاتي با بلغارستان تاثير بسزايي روي رشد فني ملي پوشان داشت در طول ديدار با روسيه هم اگر دو ست را خوب بازي کرديم و نتيجه يک ست را به نفع خود رقم زديم حاصل بازي تدارکاتي در بلغارستان بود.

*20 بار ديگر به مصاف روسها برويم 19 بار مي بازيم

کاپيتان تيم ملي واليبال در خصوص ضعف تيم در دريافت مقابل روسيه اظهار داشت: نبايد از نظر فني در اين ديدارها به دنبال مقصر خاصي بوده تمامي بازيکنان و اعضاي کادر فني در مسابقات ليگ جهاني و بازي با روسيه براي کسب هر يک پوئن زحمت کشيدند.

معروف گفت: به طور کلي تفاوت واليبال ايران و روسيه زمين تا آسمان است سيستم واليبال انها نه تنها با ما بلکه با بسياري از کشورهاي قدرتمند در واليبال فرق مي کند با توجه به اين مسائل ما 20 بار ديگر هم به مصاف روس ها برويم نتيجه 19 بازي را واگذار مي کرديم تمامي بازيکنان حتي ذخيرهها براي تمامي پوئن هاي کسب شده در اين دو ديدار مقابل تيم ملي روسيه جنگيدند با توجه به اين مساله نبايد در خصوص عملکرد فني تيم ملي بي انصافي کرد.

*رهبري تيم کار سختي نبود

معروف که در اين مسابقات ليگ جهاني براي نخستين بار به عنوان کاپيتان رهبري تيم را برعهده گرفته بود در اين خصوص اظهار داشت: واليبال يک ورزش گروهي است ولي در اين ديدار ها تمامي ملي پوشان به وظايف خود آگاه بوده و همگي به دنبال يک هدف در يک جهت مشخص و واحد بوديم.

*2 ماه در اوج بودن کار سختي است

وي خاطرنشان کرد: شرايط حاکم بر مسابقات ليگ جهاني و ديگر پيکارهاي جهاني بسيار متفاوت است به طوري که براي يک رويداد تيم 2 الي سه ماه تمرين کرده و يک هفته درگير رقابت هاي مربوطه مي شود ولي شرايط ليگ جهاني، همانند وضعيت مسابقات ليگ باشگاههاي کشور است و بازيکن بايد حداکثر 2 ماه خود را در حالت اوج آمادگي حفظ کند که اين مساله کار بسيار سختي است.

وي تصريح کرد: تعداد سفرهاي ليگ جهاني بسيار زياد و مسافتها طولاني است به طور مثال تيم بايد پس از بازي با کوبا به روسيه رفته سپس در تهران حاضر شود.
با توجه به اين تفاسير ملي پوشان ايراني هم مي‌توانند امادگي خود را در شرايط سخت حاکم بر مسابقات ليگ جهاني حفظ کنيم.

*انتظار کسب نتيجه منطقي نيست

کاپيتان تيم ملي واليبال کشورمان در ادامه اظهار داشت: ما براي راهيابي به مسابقات ليگ جهاني چهار سال زحمت کشيديم حال نبايد در سالهاي اول و دوم حضورمان در اين پيکارها دنبال مقام باشيم اين توقع به هيچ عنوان منطقي نيست ما به طور قطع مي توانيم در سنوات آينده جايگاهمان را در ليگ جهاني ارتقا دهيم.

*بهره برداري از روس ها به طرز فکر منوط مي شود

پاسور تيم ملي واليبال در ادامه خاطرنشان کرد: بازي با روسيه براي ما بسيار آموزنده بود بهره برداريهاي فني از اين دو ديدار براي هر بازيکن بستگي به طرز فکر آنها دارد به طوري که هر کسي نکات خاصي را از اين ديدار برداشت کرد.

*در هيچ پوئني نااميد بازي نکرديم

معروف خاطرنشان کرد: مهمترين نکته در اين دوره از مسابقات اين بود که بازيکنان تيم ملي واليبال ايران در هيچ پوئني نااميد بازي نمي کردند به هيچ عنوان مقابل روسيه با وجود آنکه مي‌دانستيم نتيجه را واگذار مي کنيم ولي دست و پا بسته نبوديم./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار